Ziggo is binnen 10 jaar uitgegroeid tot de grootste speler op de Nederlandse markt voor vast internet en televisie. Afgelopen jaar is het bedrijf ook nog eens samengegaan met Vodafone en daar zal het dan ook samengaan met mobiel internet.
Ziggo is ontstaan in 2007 uit een fusie van drie kabelbedrijven die voornamelijk actief waren in het noorden, oosten en zuiden van het land. Met deze fusie ontstond er binnen no time een grote landelijke speler die de strijd aan kon gaan met bedrijven zoals UPC.
UPC
Later in 2014 zou Ziggo overgenomen worden door het moederbedrijf van UPC; Liberty Global. De twee bedrijven zouden vanaf dat moment verder gaan als Ziggo. Gezamenlijk hebben de twee bedrijven bijna de hele kabelmarkt in handen. Met een marktaandeel van 43,9 procent is het ook een stuk groter geworden dan KPN, die momenteel 40,1% van de markt in handen heeft.
De overname door Liberty Global ging niet zonder slag of stoot. Het zorgde er namelijk voor de nodige problemen met klanten omdat twee netwerken samengevoegd moesten worden en een deel van de klanten hun televisie opnieuw ingesteld worden. Hierdoor zijn ze zo’n 200.000 klanten verloren in die periode.
Hulp bij Ziggo
Ziggo contact is zeer goed geregeld, want je kunt snel antwoord op je vraag krijgen. Je kunt bijvoorbeeld contact opnemen met de klantenservice met vragen over uw rekening. Het is de servicedienst die alle mogelijke vragen kan beantwoorden die je over de factuur hebt.
Maar ook als je wifi problemen hebt, een dagpas wilt bestellen om de sportwedstrijden te kijken of een foutmelding op je televisie hebt, kun je altijd terecht bij de Ziggo klantenservice.
Wanneer je direct contact wilt met de correcte service-afdeling van Ziggo, is het verstandig om vooraf je klantnummer bij de hand te hebben. Zo zul je eerst een keuzemenu krijgen wanneer je Ziigo belt. Je kunt hier de keuze maken tussen technische vragen, vragen over je factuur, doorgeven van verhuizingen of over de aanschaf van producten. Daarna zul je de juiste klantservicemedewerker van Ziggo aan de lijn krijgen.
Ziggo heeft een webcare team dat elke dag voor u klaar staat. Zo is het eenvoudig om met Ziggo contact op te nemen via verschillende sociale media kanalen. Via Twitter kunt u vragen stellen aan Ziggo via @ZiggoWebcare. De Ziggo Facebook-pagina is te bereiken via @ZiggoCompany.
Het Ziggo Webcare team is op werkdagen te bereiken van 8.00 uur tot 22.00 uur. Op zaterdagen, zondagen en feestdagen is de deze service van Ziggo ook te bereiken van 8.00 tot 22.00 uur. Bekijk ook eens de Ziggo Community om via een online forum vragen te stellen. Ziggo medewerkers en leden geven hier zo snel mogelijk een antwoord op al uw vragen.