Poly heeft in een onderzoek zes kenmerkende persona’s en hun bijbehorende opkomende trends geïdentificeerd. Doel van het onderzoek is om de behoeften op het vlak van werkplektechnologie in kaart te brengen. Het is belangrijk dat bedrijven op de hoogte zijn van die behoeften en dat ze de juiste technologie implementeren, om zo optimaal voorbereid te zijn op een wereld die moet omgaan met de nasleep van de pandemie en nieuwe manieren van werken.
Werkstijl en werknemersgedrag matchen
De zes persona’s, die samen 92 procent beslaan van elke doorsnee organisatie, hebben onderscheidende karaktertrekken. Door hun eigenschappen, pijnpunten en communicatiestijl in kaart te brengen, zijn bedrijven beter in staat om werkstijl en werknemersgedrag te matchen met de juiste apparaten en technologieën. Gevolg daarvan is dat de organisatorische productiviteit toeneemt, alsook de gelijkheid voor medewerkers die samenwerken vanaf verschillende locaties.
De zes basispersoonlijkheden zijn:
1. Office Collaborator
Dit persona beslaat met 27 procent het grootste deel van het arbeidsbestand. Deze werknemers hebben een traditionele, op het kantoor gerichte manier van werken waar samenwerken de basis vormt. Daarnaast staat de Office Collaborator open voor technologie. Dit brengt echter achtergrondlawaai en continue afleiding met zich mee, plus de behoefte om naadloos te kunnen communiceren via elk type apparaat. Daarnaast voorspelt Poly op basis van zijn bevindingen in de toekomst een sterke afname van dit type medewerker, veroorzaakt door hun groeiende wens om flexibeler te kunnen werken. Door draadloos te werken met de Poly Savi 8200 Office wireless DECTTM headset heeft deze Office Collaborator headset de handen vrij en de Poly Studio P5 professional webcam zorgt voor een perfect beeld en geluid. Zo kan er niets misgaan!
2. Flex worker
Flex Workers verdelen hun tijd tussen het traditionele kantoor, het thuiskantoor en een andere werklocatie, en beslaan 20 procent van het arbeidsbestand. Dit persona is flexibel en continu aan het innoveren en wisselen tussen communicatiekanalen vanwege de grote hoeveelheid werk die voor hen op afstand en onderweg plaatsvindt. Voor deze werknemers kan het lastig zijn om goed samen te werken met collega’s. Daarnaast lopen zij het risico om belangrijke informatie van kantoor niet mee te krijgen doordat ze niet fysiek aanwezig zijn. Daarom is het belangrijk dat zij via verschillende apparaten nauw in contact blijven met het kantoor en hun collega’s. In de toekomst zullen bedrijven meer Flex Workers zien op kantoor, naarmate Office Collaborators flexibeler willen werken en zullen overstappen naar een combinatie van thuiswerken, op kantoor werken en op andere locaties. De Poly Voyager 6200 UC Bluetooth neckband headset en Poly Studio P5 professional webcam dragen bij aan het verminderen van samenwerkingsproblemen voor degenen die dit nieuwe tijdperk van flexibel werken omarmen.
3. Remote Collaborator
Met minder mogelijkheden voor fysieke vergaderingen komt de 15 procent aan Remote Collaborator-werknemers voor een aantal uitdagingen te staan, inclusief succesvolle en productieve samenwerking. Deze groep heeft meerdere apparaten, unified communications en technologieën nodig om de kloof te dichten tussen henzelf, hun collega’s en klanten. Dit persona zal waarschijnlijk ontstaan vanuit Office Collaborators die op afstand willen werken naar aanleiding van de wereldwijde experimenten rondom remote working die worden gedreven door de COVID-19-pandemie. Om overal bereikbaar te zijn werkt de Remote Collaborator het liefst met de Poly Voyager Focus UC stereo Bluetooth headset. Dankzij de Poly Studio P15 personal video bar lijkt het alsof je altijd op kantoor bent, vanuit welke locatie je ook werkt.
Op zoek naar coole gadgets?
4. Office Communicator
Office Communicators voelen zich het meest op hun gemak met bekende systemen en apparaten, zoals een vaste telefoon. Dit persona beslaat 13 procent van de doorsnee organisatie en het is belangrijk om rekening te houden met zijn uitdagingen, zoals bijvoorbeeld afgeleid worden tijdens het werken, achtergrondlawaai en gebrek aan privacy tijdens telefoongesprekken. De traditionelere manieren van werken hebben ten tijde van de pandemie een verandering doorgemaakt, en deze personagroep zal op de korte termijn stabiel blijven, omdat deze mensen graag willen terugkeren naar kantoor. De Poly Blackwire 8225-headset helpt de Office Communicator om zijn of haar uitdagingen te tackelen.
5. Connected Executive
Deze tech-savvy business drivers vormen 12 procent van het doorsnee arbeidsbestand. Ze zijn flexibel in hun fysieke aanwezigheid om beslissingen te nemen en problemen op te lossen. Connected Executives zijn veelzijdig in hun manier van werken en gebruiken meer communicatiemiddelen dan elk ander persona. Pijnpunten zijn afleidingen, onderbrekingen en onvoorspelbaar achtergrondlawaai, omdat ze verbonden moeten blijven via alle apparaten. De behoefte van dit persona om continu verbonden te zijn, zal op lange termijn niet veranderen. Hierdoor blijft het profiel van de Connected Executive in de toekomst vrijwel hetzelfde. De Poly Voyager Focus UC stereo Bluetooth headset en Poly Studio P15 personal video bar zijn het meest geschikt voor zijn of haar persoonlijke behoeften.
6. Road Warriors
Road Warriors vormen 5 procent van het arbeidsbestand en werken meer dan 50 procent van de tijd niet op kantoor. Ze hebben behoefte aan zeer draagbare en gebruiksvriendelijke oplossingen die lawaai beperken en de kans op onbetrouwbare verbindingen minimaliseren. Sommige mensen met dit persona zullen soms moeten reizen om bepaalde taken uit te voeren, zoals taken die vragen om fysieke aanwezigheid. Deze personagroep blijft naar verwachting stabiel, omdat zij die door COVID-19 niet konden reizen er weer op uit zullen gaan om klanten en collega’s te ontmoeten. Hun go-to-product is de Poly Voyager 5200 UC headset.
Office Independent-type
De overige 8 procent van de werknemers die niet onder de zes persona’s vallen, behoren tot het Office Independent-type. Dit type omvat mensen die werken in zelfsturende functies met beperkte behoeften op het gebied van communicatie- en samenwerkingstechnologie.
Op zoek naar coole gadgets?
Jennifer Adams, senior sales experience and enablement director bij Poly: “We bestuderen persona’s binnen organisaties al bijna tien jaar, maar niet eerder was het zo belangrijk om inzicht te krijgen in de personatypes en om te begrijpen hoe je het meeste uit deze types haalt. Dit onderzoek is uitgevoerd tijdens de coronapandemie, maar we zijn ervan overtuigd dat de veranderingen in gedrag die we tijdens deze periode hebben opgemerkt op lange termijn hetzelfde blijven. Het identificeren van deze veranderingen, en ervoor zorgen dat iedereen over de juiste middelen en apparaten beschikt om efficiëntie en productiviteit te maximaliseren, speelt een sleutelrol in het creëren van een succesvol en efficiënt werknemersbestand. Nu én in de toekomst.”