Film recensie: Wrong Place

Zodra ik een bekende speler op een cover of filmposter zie staan, denk ik altijd weer even aan de succesnummers van de betreffende acteur. In het geval van Bruce Willis zijn dat bijvoorbeeld een aantal Die Hard-films, Red en The Fifth Element. De vraag is: voldoet Wrong Place ook aan die hoge normen?

Het verhaal van de film

Bruce Willis speelt de rol van Frank Richards. Hij was ooit een politie-agent, maar heeft zijn geloof in rechtvaardigheid verloren nadat bij zijn dochter kanker is gediagnosticeerd en zijn vrouw tijdens een verkeersongeluk om het leven kwam. Sindsdien leeft hij het bestaan van een kluizenaar, hij verdient zijn brood als beveiligingsagent en kiest bij voorkeur de nachtdienst. Tijdens zo’n nachtdienst komt hij in aanraking met criminelen en is hij getuige van een executie. Hij weet de dader staande te houden, maar diens compagnon ziet alles vanuit de bosjes en zet zijn zinnen op wraak.

Dochter in de problemen

Wanneer de zenuwachtige boef Jake wraak komt nemen, treft hij echter niet Frank, maar diens dochter Chloe aan in het huis van Frank. Chloe was namelijk onverwacht op bezoek bij haar vader in Alabama, samen met haar vriendin Tammy. Ze worden opgewacht en Tammy wordt neergestoken. Terwijl zij langzaam leegbloed, moet Chloe de crimineel naar Frank toebrengen. De twee hebben een kort telefoonmoment, waarop Frank precies weet wat hij moet doen. Terwijl Chloe tijd rekt en gebruikmaakt van de boobytraps in het bos, komt Frank steeds dichterbij…

Wrong place

Wat dat betreft, doet Wrong Place zijn naam echt eer aan. Het is een wonder dat Bruce Willis zijn naam verbonden heeft aan de film, die alles behalve logisch en goed is. Het verhaal is wankel en de acteerprestaties zijn op zijn best matig. De dialogen doen ook niets om het niveau nog een beetje op te krikken, waardoor het een lange film is zonder spannende plottwists of boeiende verhaallijnen.

Ga direct naar Wrong Place op BOL.com.

Recensie over Wrong Place

Wrong Place heeft zoveel elementen op de verkeerde plek, dat de film zelf zijn naam weer eer aandoet. De film zit vol foute grappen (zoals de neergeschoten politiechef van het dorpje die op sterven-na-dood ineens de komiek gaat uithangen met ‘grappige’ opmerkingen, of de ommezwaai van een heftige intro naar een stugge actiefilm. Het lijkt soms wel alsof ze zelfs het paradepaardje op de filmposter en de packshot, Bruce Willis, een zo klein mogelijke rol hebben toebedeeld.

Score: 4

Titel: Wrong Place
Uitgever: Dutch Filmworks