Boek recensie: De Wolventemmer 2: Opgejaagd, Barbara Jurgens

Na het lezen van De Wolventemmer was ik erg benieuwd naar Opgejaagd, het tweede deel uit de reeks. Ook dit boek draait om het jonge meisje Runa, dat samen met haar ouders heeft kennisgemaakt met de wolvenwereld waar Runa deels toe behoord. Ze is namelijk een halfwolf, een meisje dat wolfachtige trekjes heeft en zelfs in een wolf kan veranderen als ze te veel vlees eet. Haar ouders wisten daar deels van, maar hadden het voor Runa verzwegen. Tot ze tijdens een vakantie in Italië oog in oog stond met een roedel wolven en een verknipte burgemeester die ze allemaal wilde opjagen…

Opgejaagd

De Wolventemmer 2: Opgejaagd speelt zich af na het eerste boek. Runa is hier met haar roedel wolven (die langzaam groeit, aangezien ze onderweg nog een paar andere wolven heeft meegepikt) op weg naar een veilige plek op de wereld, waar ze rustig verder kunnen leven. Daarbij wordt ze gesteund door Rocco, een jongen op wie ze verliefd is geworden en die over dezelfde ‘gave’ bezat als Runa. Rocco is echter veranderd in een wolf en niet meer in zijn mensgedaante terugverandert. Samen met hem en haar eerste roedel gaat ze op pad door de bergen, zoekend naar een veilig heenkomen en vluchtend van de nare Giacomo, die er niet voor terugdeinst om ook haar te vermoorden.

Mediaspektakel

Je moet weten dat De Wolventemmer 2: Opgejaagd in de tegenwoordige tijd speelt. In een tijd met mobieltjes, internet en YouTube. En dan valt een tienermeisje met 49 wolven om zich heen best wel op! Al snel is het niet alleen Giacomo die acher haar aanzit, maar wordt ze ook op de hielen gezeten door journalisten, de politie en zelfs de kinderbescherming. Zal het Runa lukken om de wolven veilig over de bergen te krijgen? Gelukkig krijgt ze vrij snel hulp van een ervaren bergbeklimmer, de jonge Vito kent de bergen bijna op zijn duimpje en neemt haar mee op sleeptouw tijdens haar spannende zoektocht. Een tocht waarin niet alleen Runa zichzelf leert kennen, maar waarbij ook Vito het nodige leert over het leven!

Ga direct naar Wolventemmer 2: opgejaagd op BOL.com.

Recensie over De Wolventemmer 2: Opgejaagd

Opgejaagd is een spannend en goed vervolg op het eerste boek. Qua schrijfstijl verschilt het niet zo veel van het eerste boek, qua verhaalstijl des te meer. Waar het eerste boek echt een magisch ontdekkingsverhaal bleek, is Opgejaagd eerder een spannende thriller geworden, een race tegen de klok. Dat Runa kan communiceren met de wolven is een leuk gegeven, dat een inkijkje geeft in de wereld van deze grote en gevaarlijke beesten – waarbij ze juist een flink stuk van dat gevaarlijke karakter worden afgehouden. Een spannend boek met veel vaart, hoewel sommige passages iets te lang duurden wat mij betreft. Desondanks een aanrader voor iedereen die zich graag verliest in een spannend – en magisch – avontuur.

Wolventemmer 2: Opgejaagd,
Uitgever: Moon uitgevers, 288 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 15 jaar. ISBN: 9789048846870. Prijs: 19.99 euro.