Boek recensie: Fate – A Winx Saga: De eerste vonk

Ken jij de Netflix-serie Fate – A Winx Saga al? De serie is een reboot van de oude tekenfilmserie over een elfenschool. De Netflix-serie heeft echter een flinke boost gekregen en is een stuk volwassener geworden dan de kinderserie die het ooit was. Naar aanleiding van de serie is er een boek verschenen: Fate – Een eerste ontmoeting. Toch wrong het verhaal ergens. Hoofdpersoon Bloom kwam namelijk in een groepje terecht dat al op Alfea zat. Wat is daarvoor gebeurd? Dat lees je in de prequel-novel: De Eerste Vonk.

Verhaal voor de serie

Fate: De Eerste Vonk neemt je dus mee naar de gebeurtenissen voordat Bloom naar Alfea ging om haar magische krachten te ontdekken. Je ontdekt de achtergrondverhalen van Stella, Sky, Riven en Terra in Alfea – en ontmoet aan het einde van het boek voor het eerst de nieuwe studenten Aisha, Musa en Bloom. Leuk kom te weten is dat De Eerste Vonk een nieuw verhaal is, dat niet op Netflix is te zien. Het geeft je dus een unieke kijk in de magische wereld van Alfea!

Over De Eerste Vonk

Directrice Dowling organiseert een introductiedag voor de studenten die volgend jaar naar Alfea komen. Stella meldt zich vrijwillig aan om de commissie te leiden om de nieuwe studenten te verwelkomen, en ze staat erop dat haar vriend, Sky, helpt. Maar Sky heeft iets anders aan zijn hoofd. Hij heeft zich namelijk ontfermd over de rebelse en tegendraadse Riven, die helemaal niet blij is met zijn positie als Specialist. Hij doet er alles aan om Riven te helpen, maar wat doe je als iemand geen hulp wil? Aisha wil graag bewijzen dat ze haar mannetje kan staan ​​tussen de magische talenten van Alfea… maar Musa weet niet zo zeker of de school de juiste plek voor haar is. Wat Terra betreft, ze wil alleen maar vrienden maken met de andere eerstejaars. Ondertussen is directrice Dowling een fee op het spoor die in de mensenwereld leeft. Dit jonge meisje, Bloom, heeft geen idee van wat haar te wachten staat … maar haar voorheen onbekende krachten worden op de proef gesteld.

Ga direct naar Fate – a Winx Saga: De eerste vonk op BOL.com.

Recensie over Fate – a Winx Saga: De eerste vonk

De eerste vonk is een leuke aanvulling op de populaire en magische Netflix-serie over de magische wereld van elfen en feeën. Het boek heeft echter zijn voor- en nadelen. Het lijkt bijvoorbeeld niet echt een hoofdpersoon te willen kiezen, waardoor je een soap-achtige structuur krijgt van verschillende verhaallijnen die een beetje op elkaar heen draaien. Ieder hoofdstuk wordt verteld vanuit een ander personage. Daarbij wordt niet het personage genoemd, maar diens achtergrond (Aarde, Specialist, Licht). Dat geeft het boek al een beetje een onpersoonlijk tintje. Waarom niet de naam van het personage zelf? Dat hangt misschien samen met de wat afstandige manier van schrijven. Ja, je duikt in het brein van de verschillende personen op Alfea, met hun gedachten en twijfels, maar het wordt passief en vanuit een derde persoon verteld. Daardoor ontstaat er een afstand die naar mijn mening niet prettig leest.

Score: 6

Titel: Fate – a Winx Saga: De eerste vonk
Uitgever: Horizon