Film recensie: The Hunt, Universal Pictures

Er wordt heel wat geschreven en geroddeld over De Rijken Der Aarde. Het zouden elitaire snobs zijn die boven iedereen uitstreven en gewoon doen wat ze zelf willen. Maar wat als ze dat ook echt zouden doen? In de film The Hunt worden ogenschijnlijk willekeurige Amerikanen uit hun leven geplukt en gedrogeerd naar een groot landgoed verplaatst. Ze weten niet wat ze daar doen of hoe ze daar komen. Ze hebben stuk voor stuk een bitje in hun mond. Verward ontdekken ze een grote kist, waar een varken en een rek vol wapens in zit. Let the hunt begin!

Vluchten of vechten

Het is aan de ontvoerden een lastige keuze. Moeten ze vluchten of vechten? Een oneerlijk verschil is natuurlijk dat de elite met elkaar kan communiceren en een wapen naar keuze heeft uitgezocht, waar ze goed mee uit de weg kunnen. Bovendien is het bos doorspekt met boobytraps en hebben ze nog een paar bijzondere verrassingen voor de ontvoerden in petto. In The Hunt is het niet bepaald eerlijk verdeeld, zoals je merkt. Maar ze hebben één ding over het hoofd gezien. Onder hen zit een ervaren vechtersbaas… en die laat niet zo maar over zich heenlopen!

Bekijk hier de trailer van The Hunt:

Zwarte humor en wreed geweld

The Hunt is een film van Blumhouse Productions. Kenners weten dan dat je heel wat bizarre en wrede situaties voor je kiezen krijgt. Mix dat met een flinke dosis zwarte humor en een melancholische blik op de wereld, en je hebt een film die je eigenlijk niet wil missen, hoewel je hem regelmatig ook gewoon uit wil zetten omdat het te cru is om naar te kijken. De film pretendeert in ieder geval niet geloofwaardig te zijn, wat ze enorm veel vrijheid geeft om de meest bloederige slapstickmomenten ooit te maken, felle gevechten (die er gewoon vet uitzien) neer te zetten met een goede tosti op het eind. Gewoon, omdat het kan.

Ga direct naar The Hunt op BOL.com.

Recensie over The Hunt

The Hunt is een geweldige film voor iedereen die houdt van bloederige actie, felle gevechten én een bizarre streek humor. Hoewel het acteerwerk beter kon, steekt de film zelf goed in elkaar. Hij is met aandacht gemonteerd, de sfeer en stijl ademen kwaliteit uit. Dat is ook precies waar Blumhouse voor staat: semi-horror met flink wat gore, maar ook kwaliteitsproducties.

Titel: The Hunt
Uitgever: Universal Pictures
Tijdsduur: 89 minuten