Game review: Wild Hearts, EA Games

Wild Hearts is een spannende game, waarbij je als een soort magische samoerai op jacht gaat naar magische monsters: Kemono. Het is een echte hack en slash-game, waarbij je met enorme zwaarden, messen en bijlen rondzwaait. Toch is er meer dan dat: zo kun je hulpjes inzetten en houten constructies bouwen (karakuri) die je helpen met de jacht en de strijd tegen de enorme beesten. Wij ontvingen een code voor de XBOX Series X en trokken ten strijde.

Bewuste aanpak

Hoewel je bij Wild Hearts misschien zou denken dat je te maken hebt met een buttonbasher, waarbij je gedachteloos kunt inhakken op de enorme monsters, heb je het zeker mis. Ieder wezen heeft zijn eigen persoonlijkheid en aanpak nodig om te verslaan. Daarbij moet je vaak alle zeilen bijzetten: je wapens moeten van het juiste type zijn, je bescherming moet optimaal zijn en natuurlijk zet je de juiste hulpmiddelen in om de enorme Kemono te verslaan. Bestudeer daarvoor de aanvalspatronen en het gedrag, het zal je heel wat respawn-momenten schelen! Om je wapens, vaardigheden en de skills van je sidekick te vergroten moet je ook jagen op kleinere prooidieren. Zo verdien je grondstoffen waarmee je jouw wapens kunt verbeteren. Wild Hearts is dus echt een spel voor de langere adem!

Bekijk de trailer van Wild Hearts

Aanvallen en ontwijken

De beste tactiek is echter nog altijd verdedigen, aanvallen en ontwijken, welk monster je ook tegen het lijf loopt. Ieder dier is enorm en vervaarlijk, en hoewel ieder zijn eigen aanvalstactieken heeft, moet je ruim baan maken als je zet dat ze zich klaarmaken voor een aanval. Timing en de juiste wapens selecteren is essentieel: krijg je met die grote, logge hamer genoeg tijd om een keer uit te halen en flinke schade toe te brengen? Of moet je aan de slag met de lichtere, snellere katana?

Fraaie styling

Pluspunten krijgt Wild Hearts trouwens voor de styling van de omgeving en de vormgeving van de verschillende beesten. Het spel is duidelijk gebaseerd op het feodale Japan, maar krijgt genoeg fantasy-elementen mee om er een magische mis van te maken. De Kemono zijn een samensmelting van dieren en planten – de uit de kluiten gewassen wezens beschikken over bijzondere krachten en zijn bizar groot en sterk. Observeer ze voor je tot de aanval overgaat, bekijk hoe ze aanvallen, wat hun zwakke punten zijn. Alleen dan kun je ze verslaan.

In de aanval

Naarmate het spel vordert, zul je meer wapens ter beschikking krijgen. Je begint met de bekende katana, maar al snel krijg je een gigantische hamer, een enorm zwaard, een een paraplu met messen en een boog ter beschikking. Nog later in het spel komen daar een handkanon en een vormveranderend wapen bij. Het mooie is dat ieder wapen andere eigenschappen biedt en je ze op een andere manier moet bedienen. Daardoor ontstaan er automatisch verschillende speelstijlen, waarvan jij de fijnste kunt selecteren. Als hulp krijg je jouw eigen magische gaven mee, zoals een jagersvisie (die je de weg wijst en hulpmiddelen markeert) en de mogelijkheid om bouwwerken (Karakuri) neer te zetten. Karakuri verschillen van platformen en springplatformen, die je helpen om de omgeving te verkennen, tot bommen en enorme hamers, die je helpen om je vijand te verslaan. Maak er goed gebruik van!

Ga direct naar Wild Hearts op BOL.com.

Recensie over Wild Hearts

Wild Hearts is een spannende game, waarbij je wel even de tijd moet nemen om er op uit te trekken. De Kemono zijn geweldig vormgegeven wezens, een mix van magie, dier en plant. Het grootste nadeel van het spel is de camera: soms zit je te dicht op je doelwit, waardoor je slechts een klein deel van het schepsel ziet. Daardoor zul je regelmatig aangevallen worden, simpelweg omdat je het niet ziet aankomen. De omgevingen, vormgeving en het vechtsysteem zijn tot in de puntjes uitgewerkt en een genot om naar te kijken en mee te werken. De variatie in wapens en de toevoeging van de Karakuri zijn een slimme zet, daardoor komt er een nieuwe tactische laag in het spel die het naar een hoger niveau tillen.

Info

Wild Hearts
Uitgever: EA Games