Een onderneming die online niet te vinden is? Dat is raar anno 2022. Maar niet iedereen heeft zin of de kennis om zich online te ontplooien. Als kleine zelfstandige schoenmaker of ambachtelijke kaasboer ben je gewoon misschien gewoon heel erg goed in je vak en heb je niet per se kaas gegeten van al dat online gedoe. Begrijpelijk! Dan is het ook logisch dat je dat aspect van je business graag aan iemand anders overlaat, maar er zijn nog meer redenen om je online verhaal door een derde partij te laten vertellen. Ontdek ze hier.
Tijdbesparend
Laten we over een ding duidelijk zijn: in marketing kruipt tijd. Prima als je het zelf wil doen, maar hou er rekening mee dat om echt vruchten te plukken van je inspanningen, je het hele zaakje best planmatig aanpakt. Grondig analyseren, doelen stellen, actiepunten opmaken en KPI’s definiëren, het is nog maar het begin!
Inzichten en groeipotentieel
Steunen op de kennis van een expert maakt dat je nieuwe inzichten kunt verwerven en je online groeikansen optimaal kan benutten. Een digital marketeer kan je bijvoorbeeld een subscription service voorstellen, waar jij eerder nog niet aan had gedacht. Zo’n systeem kan erg winstgevend zijn. Je bent – voor een bepaalde tijd – zeker van je terugkerende klanten, en kan je focus nog meer leggen op de ervaring en kwaliteit van je product. Het maakt je inkomsten namelijk voorspelbaar. Natuurlijk vraagt dat wel een inspanning, klanten overtuigen zo’n abonnement te nemen. Ook daar kan een marketeer je bij helpen.
Met wie ga je in zee?
Terwijl jij misschien helemaal van nul moet beginnen, heeft een expert al jarenlange kennis in huis om uit het online aspect van je onderneming het beste te halen. Het eerst en vooral belangrijkste is om je doelen duidelijk te stellen. Aan de hand daarvan kun je op zoek naar een geschikte partij om de boel aan te pakken. Ook in digital marketing agencies en freelance marketeers is er een enorm kwaliteitsverschil. Heb je enkel behoefte aan iemand die je webshop bouwt via een template en je producten online zet? Of heb je specifieke online wensen waardoor er eerder een webdeveloper aan te pas moet komen en je helpt bij de keuze van een Payment Service Provider in Nederland te maken?