logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Geniet ook mee van de virtuele concerten!


Nu de lentezon doorbreekt spenderen we de tijd die we anders meteen op het terras hadden doorgebracht nu verplicht op ons balkon of in de tuin. Ondanks dat er heus nog wel genoeg leven in de brouwerij is – we sporten, pubquizzen en borrelen er digitaal op los – missen we de zonnige terrassen, de vrijdagmiddagborrel in die bruine kroeg met je collega’s en het etentje met vrienden in je favoriete restaurant. De horeca wordt zwaar getroffen door de huidige maatregelen, dus om hen een hart onder de riem te steken organiseert Grolsch samen met Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies, een ode aan de horeca vanuit lege horecazaken door het hele land. Deze concerten worden live gestreamd via het Instagram-kanaal van Grolsch en kijkers worden opgeroepen te doneren aan #helpdehoreca.

Toch even ‘de kroeg in’

Het blijft een vreemd beeld: de lege kroegen, restaurants en stille terrassen waar we anders graag waren neergestreken om onder het genot van een heerlijk drankje de eerste zonnestralen op te vangen. Om deze leegte op te vullen en tevens geld voor de horeca op te halen, organiseert Grolsch de komende weken de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies. Dit zijn kleine concerten door vijf Nederlandse artiesten – Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex – die live worden gestreamd via het Instagram-kanaal van Grolsch en om zo geld op te halen voor #helpdehoreca. Zo kan iedereen toch even ‘de kroeg in’, zonder daadwerkelijk naar de kroeg te gaan*. Nielson trapt woensdag 15 april om 20.30 af vanuit Het Magazijn in Dordrecht. De volgende Grolsch #helpdehoreca Live Sessies worden aangekondigd via de kanalen van Grolsch. 


“Het is moeilijk om mijn favoriete horecagelegenheid in deze situatie te zien. Lichten uit en stoelen op tafel terwijl het zonnetje verleidelijker schijnt dan ooit”, aldus Nielson. “Maar ik ben ook onder de indruk van de veerkracht die ze tonen. Het toont karakter als je creatief en positief blijft in deze tijden en daar wil ik graag bij helpen door te doen wat ik kan: muziek maken. Ik hoop hiermee een steentje bij te dragen aan het voortbestaan van deze belangrijke sociale plek!”


Grolsch helpt de horeca

Melanie Koning, marketing manager Grolsch bij Koninklijke Grolsch: “Voor de horeca in Nederland komt de huidige situatie hard aan. Grolsch vindt het belangrijk om horecagelegenheden, normaliter onze klanten, een hart onder de riem te steken en te steunen in deze moeilijke tijden. Met deze ode willen we mensen in beweging brengen om de horeca in deze tijd te steunen en hopen we dat als deze periode voorbij is, alle horecazaken hun deuren weer gewoon kunnen openen.”

Als partner van #helpdehoreca steunt Grolsch naast de Grolsch #helpdehoreca Live Sessies de horeca momenteel met diverse initiatieven:

  • Voor Koningsdag heeft Grolsch speciale Oranje Blikken met het Wilhelmus erop ontwikkeld. Nu deze dag door de huidige omstandigheden niet doorgaat, maar de blikken wel al op voorraad zijn, heeft Grolsch besloten deze in te zetten als extra steun voor #helpdehoreca. De Oranje Blikken liggen vanaf nu in alle supermarkten door het hele land als tijdelijke vervanging van de vertrouwde Grolsch-groene blikken. Consumenten worden opgeroepen om een foto te maken van dit blik en deze te delen op social media met #helpdehoreca en @grolsch_nl om zo kans te maken op een #helpdehoreca-waardebon ter waarde van € 25,-. Grolsch stelt 1.000 waardebonnen beschikbaar;
  • Vanaf eind april ontvangen consumenten bij aankoop van een krat Grolsch € 5,- korting op een waardebon van #helpdehoreca die straks te besteden is in horecazaken die Grolsch schenken. In totaal stelt Grolsch 40.000 waardebonnen beschikbaar;
  • De maatregelen die de bierbrouwer voor de horeca heeft genomen focussen zich op het verschaffen van liquiditeit en de kwaliteit van het bier. In het eerste geval gaat het om het uitstellen van betalingen, zoals huur, rente en aflossingstermijnen. In het tweede geval gaat het om het omruilen van bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden. Wanneer hun afnemers weer open mogen, krijgen ze hier vers bier van Grolsch voor terug. Alle horecaklanten worden op de hoogte gehouden van de genomen maatregelen en eventuele ontwikkeling daarvan en er wordt gezocht naar passende oplossingen voor hun specifieke situatie;
  • Het bier in fusten en tanks waarvan op 28 april de kwaliteit niet gegarandeerd kan worden wordt door Grolsch opgehaald en vervolgens verwerkt tot veevoer.

* Grolsch drukt iedereen op het hart niet naar de horecazaak te komen, maar zich aan de huidige regels van het RIVM te houden en dus het concert vanuit huis via de livestream te volgen.

Geschreven door Rianne

Rianne, moeder van twee pubers, part-time werkzaam als SEO-specialist bij een webdesignbureau en ontzettend actief op CooleSuggesties.nl! Ze houdt van gezellige dingen doen met het gezin, uitstapjes ondernemen, lezen, een goede latte en van films kijken.