logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Vernieuwd Golden Tulip onderzoekt verschil in hotelwensen tussen 35 minners en plussers


golden tulip onderzoekBijna iedereen overnacht wel eens in een hotel, soms privé, soms voor het werk. De oorspronkelijk eerste Nederlandse hotelketen Golden Tulip richt zijn blik op de toekomst. Het merk voert momenteel een internationale make over door en vroeg zich af wat nu de meest belangrijke verschillen in hotel wensen zijn tussen de nieuwere generatie boekers en de 35 plussers.  Dit voorjaar is er in Nederland een vragenlijst verstuurd naar 75.000 mensen over welke service en faciliteiten men nou echt belangrijk vindt in een hotel. Hierbij werd gevraagd naar vaste waardes zoals ligging, bereikbaarheid en bijvoorbeeld parkeren. Maar ook de beleving op het gebied van contact met het hotel, Social Media, online reviews en ontspannings- en ontmoetingsfaciliteiten stonden centraal.

Wat vinden de nieuwste reizigers belangrijker dan 35 plussers?

1.  Social Media. Logisch.. ruim 65% van de millennials vindt het cool om hotelervaringen te delen via Facebook of Instagram. Toch blijkt ook dat 35 plussers hier steeds vaker in volgen.
2.  Kan ik U helpen? Ervaren reizigers stellen het aanspreken met U en herkenbare hotelkleding van medewerkers op prijs, de jongere reiziger hecht hier 30% minder waarde aan.
3.  Self check-in. Een nieuwe trend is de self check-in: digitaal inchecken zonder receptiemedewerker. Het onderzoek wijst uit dat de millennial hotelgast dit gemakkelijk accepteert en bovenal waardeert.
4.  Werken in de lobby of lounge is voor de nieuwe reiziger belangrijker dan de ervaren hotelbezoeker, welke nog altijd liever op de hotelkamer werkt.
5.  Vroege vogels. De jongere generaties ontbijten liever vroeger dan de generatie voor hen, deze beginnen de werkdag vanuit het hotel kennelijk wat later.
6.  Bekendheid van de hotelketen. 71,5% van zakelijke hotelgasten ouder dan 35 jaar geeft aan de reputatie van de hotelketen belangrijk tot zeer belangrijk te vinden. Dit is ruim 22% meer dan de jongere generatie.
7.  Waar ligt het hotel? Bijna 90% van de zakelijke reizigers ouder dan 35 jaar geeft aan de locatie van het hotel wel degelijk belangrijk te vinden. Jongeren zijn hierin flexibeler: minder dan 70% van hen geeft aan dit belangrijk te vinden.
8.  Parkeren bij het hotel. Jongere hotelgasten hechten veel minder waarde aan de aanwezigheid van parkeergelegenheden bij het hotel. Reizigers ouder dan 35 jaar vinden dit wel van groot belang.
9.  Ontmoeten van andere gasten. Zakelijke hotelgasten ouder dan 35 jaar zien duidelijk meerwaarde in de mogelijkheid tot het ontmoeten van andere hotelgasten binnen het hotel. Nieuwere generaties zoeken dit wellicht meer op buiten het hotel.
10. Last but not least: Ervaring en beleving! Beide generaties geven overtuigend aan de extra beleving binnen een hotel van toegevoegde waarde te vinden en hun ervaring te doen verbeteren.

Golden Tulip vernieuwt

In 2016 heeft Louvre Hotels Group besloten het Golden Tulip label internationaal te herpositioneren. Dit vanwege het groeiend aantal gasten met grotere behoefte aan een experience of beleving gedurende zijn hotelbezoek. Momenteel vindt de afronding van een compleet nieuw hotel in Marseille plaats, waar de nieuwe filosofie al door gasten kan worden ervaren. Hier worden momenteel onder andere het inzetten van tandems en een Body Care Bar getest waar hotelgasten zelf een selectie van shampoos en dergelijke maken.

Roger Kruft, Head of Marketing Louvre Hotels Group Benelux “Ons doel is om wereldwijd een toonaangevend 4-sterren brand te worden. We willen eenzelfde uitstraling creëren en ons meer onderscheiden ten opzichte van mede-hotelmerken. We richten ons in de toekomst zo veel mogelijk op de door millennials geïnspireerde hotelgast: Dit is iedereen die zich deze manier van leven eigen heeft gemaakt. In Nederland zijn onze hotels al van start gegaan met het uitrollen van de nieuwe merkstrategie”.

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.