Boek recensie: Unfu*k Yourself

Unfuck yourself - Gary John BishopHeb je een moeilijke periode door echtscheiding, verlies, falen, gezondheid of problemen op het werk? Dan geeft het boek Unfu*ck yourself je belangrijke handvatten om het leven weer op te pakken. In het boek lees je hoe je met problemen om kunt gaan. Het gaat dan vooral om problemen die je zelf vaak niet in de hand hebt.

Stap uit je hoofd en in je leven

De ondertitel van het boek is “Stap uit je hoofd en in je leven”. En dat is ook meteen in één zin de kracht achter de gedachte van dit boek. Het is een eerlijk geschreven boek dat je bewust maakt van je (veelal negatieve) gedachtes. Door de no-nonsense aanpak kan het je helpen om over je beperkingen heen te komen. Tijdens het lezen kom je er achter dat deze beperkingen vaak door jezelf opgelegd zijn. Het wordt tijd om daar iets aan te doen!

Gedachten

Stap 1 is je realiseren dat je gedachtegang een bijdrage levert – of misschien wel de oorzaak is – van problemen waar je mee zit. Het komt niet door andere mensen of door bepaalde omstandigheden. Je eigen gedachten zorgen ervoor dat je jezelf in de weg staat. “Ons brein is geprogrammeerd om te winnen” wordt in het boek aangehaald en door middel van voorbeelden toegelicht. Je zult de dingen bereiken waarop je brein is ingesteld. En dat is raar genoeg lang niet altijd hetgeen dat je echt wilt. Of wat dacht je van het statement “ik heb dit nu eenmaal”. Denk je eens in als je dat kan zeggen (en denken) en dat je je verder niet meer druk om “dit” maakt. Dat zou toch een verademing zijn!

Ga direct naar Unfu*k yourself op BOL.com.

Recensie over Unfu*k Yourself

Het boek Unfu*k yourself is een boek dat makkelijk weg leest. Het is op een prettige manier geschreven en heeft veel voorbeelden om alle statements te verduidelijken. Ook wordt je je bewust van jouw manieren en gedachten om met iets om te gaan. Als je echt stappen wilt gaan zetten om uit je hoofd en in het leven te stappen, dan is dit boek de eerste stap….

Unfu*k yourself,
Scriptum, 180 pagina’s, hardcover.
ISBN: 9789463190930. Prijs: 12,95 euro.