Film recensie: The Expanse, Seizoen 3

The Expanse is een van de betere sci-fi series waar je aan kunt beginnen, naast series als Battlestar Gallactica of Star Trek. De serie groeit langzaam voort. Het is (net als Game of Thrones) gebaseerd op een spannende boekenreeks, waar ook nog lustig aan wordt gewerkt. Niemand weet dus nog waar het verhaal precies naar toe gaat! Maar heb je The Expanse, Seizoen 1 en het tweede seizoen van The Expanse gezien? Dan zul je blij zijn met deze derde reeks afleveringen. Ken je de serie nog niet? Dan raad ik je echt aan bij het begin te beginnen. Je zult echt alle personages moeten leren kennen! Dan pas ken je het spanningsveld tussen de bewoners van Mars, hun tegenhangers op aarde (de Earthers) en de Belters, die op een asteroïdengordel floreren.

Voortborduren

Het verhaal dendert verder in dit derde seizoen, waar steeds meer vaart in lijkt te komen. Het is een wonderlijke combinatie van verhaallijnen, waar maatschappelijke, sociale en intergalactische aspecten allemaal een rol in spelen. Een vermist meisje. waarbij een opgejaagde politiedetective besluit uit te zoeken wat er met haar gebeurde. De bemanning van een klein schip die getuige is van een tragedie die een oorlog dreigt te veroorzaken. Buitenaards contact en een protomolecuul dat combineert met je DNA en verschikkelijke wijzigingen aanbrengt in het lichaam en een samenzwering die door het hele universum reikt. Al die lijnen combineren met elkaar via verschillende personages, geplaatst in een geweldige omgeving van een buitenaards mooi heelal.

Bekijk hier de trailer van The Expanse, seizoen 3:

Oorlog op komst

Het uitgangspunt voor dit derde seizoen is eenvoudig genoeg: terwijl de aarde en Mars tegenover elkaar staan, kruisen de voormalige bemanning van de Canterbury – in hun gestolen Mars-stealth-schip, de Rocinante – paden met de enige persoon die mogelijk de oorlog kan stoppen. Er is echter veel meer aan de hand, met het gekonkel van de Belters die druk bezig zijn om plannen te smeden, de snode wetenschappers die hun experimenten voortzetten met het bewapenen van het protomolecuul, en zelfs de bemanning zelf raakt verscheurd over welke rol ze spelen in dit verreikende schaakspel.

Ga direct naar The Expanse, seizoen 3 op BOL.com.

Recensie over The Expanse, seizoen 3

Er zijn veel acteurs die het vermelden waard zijn in deze serie, maar The Expanse is vooral een serie waarbij de verhaallijnen perfect ontrafelen, bijna zonder dat je de namen van alle betrokkenen hoeft te kennen. Het is een spannende wereld met een dreigende oorlog, met verhaallijnen op alle fronten. Die diepgang maakt de serie zo interessant. Dat je genoeg vergelijkingen kunt trekken met Game of Thrones is niet zo verwonderlijk: er zijn genoeg personages die een vergelijkbare wederhelft kennen in de andere populaire serie.

Titel: The Expanse, seizoen 3
Uitgever: Universal pictures
Tijdsduur: 540 minuten