Gadget review: Teufel Boomster Go

Teufel kom je op onze site regelmatig terug: de Duitse audiofabrikant levert mooie producten af, waar we graag onze oren bij te luisteren leggen. Over het algemeen klinken de audioproducten van Teufel vol en aantrekkelijk, waarbij de nadruk iets op de lage tonen ligt. Perfect voor het luisteren van muziek of als aanvulling op het geluid van films en spannende series: de home cinema sets en koptelefoons kan ik je dan ook van harte aanbevelen. Onlangs werd de Teufel Boomster Go bij ons afgeleverd: een compacte speaker met een (voor Teufel) heel bijzonder ontwerp. Dit keer was het geen hoekige speaker die zo uit de jaren 80 afkomstig kon zijn, maar een trendy speaker met ronde vormen en een zachte uitstraling. Hopelijk blijft het geluid wel gelijk!

Het uiterlijk

De Boomster Go is compact van formaat. Hij is met zijn afmetingen van 10,2 bij 10,7 bij 4,6 centimeter niet de kleinste, maar valt wel duidelijk in het segment Compact Speakers. Je kunt ‘m zonder problemen in je jaszak of het voorvak van je rugtas meenemen. De vormgeving is aantrekkelijk en zacht, de ronde siliconen vorm heeft een warme uitstraling, terwijl het ‘stof’ een eigenzinnig karakter geeft. Boven op de speaker vind je tamelijk grote volumetoetsen en een knop waarmee je het afspelen kunt starten. Op de achterkant vind je de aan/uitknop en een knop waarmee je de bluetooth kunt instellen. De speaker is waterdicht volgens de IPX7-norm: dat is spatwaterdicht. Hij kan tegen regen, een douche (laat staan een bad) wordt niet aangeraden.

Vermogen

Nu is het altijd lastig om een flink vermogen te stoppen in zo’n kleine behuizing. Gelukkig richt Teufel zich enkel op audio en weten ze wel van wanten. De speaker heeft dan ook twee passieve bassdrivers en twee full range drivers aan boord, wat de kleine Teufel Boomster Go genoeg power geven om van zich te laten horen. De bassen zijn dan ook diep en intens, maar overheersen de muziek niet. De middelhoge en hoge tonen zijn ook goed hoorbaar. Logischerwijs is niet het volledige spectrum aan toonhoogtes te horen, daarvoor is simpelweg te weinig ruimte aan boord om genoeg speakers te verwerken. Desondanks zijn alle tonen netjes vertegenwoordigd, zowel bij een laag volume als op het maximale volume. Dik in orde om lekker thuis of onderweg muziek mee te luisteren!

Recensie over Teufel Boomster Go

De Boomster Go is een mooie en compacte speaker. Hij is heel aardig om te zien en bevat genoeg power om tien uur mee te kunnen. De ingebouwde luidsprekers bieden meer dan genoeg power om zonder problemen muziek te luisteren, of je het volume nu zacht of hard hebt staan. Dat is een knappe prestatie, vaak krijgen luidsprekers van dit formaat een overstuurd geluid wanneer je ze harder zet. Naast muziek afspelen kun je ‘m ook gebruiken als handsfree set, wat voor sommigen een prettige nevenfunctie is. Zoek je een compacte speaker die een flink volume herbergt? Dan is de Boomster Go in zwart, wit, blauw, oranje of groen een heel mooie optie.

Teufel Boomster Go, Teufel
Meer weten?
Prijs: 99 euro.