logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Boek recensie: De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame

Seks, humor en het Beloofde Land. Dat zijn 3 van de 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame die structureel worden ingezet om je over te halen om producten te kopen of diensten af te nemen. Twee deskundigen op (gedrags)psychologie en reclame hebben de wondere wereld van reclame onderzocht en al hun bevindingen op een zeer bevlogen manier verwerkt in dit felgele boek. Samen met een creatief schrijver, om alles lekker smeuïg aan elkaar te plakken.

Heerlijk boek

Nu moet ik meteen zeggen dat De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame (of: Seks, humor en het Beloofde Land, zoals het boek eerst heette) heerlijk is geschreven. Het bevat heel veel humor, is toegankelijk en onderhoudend en nodigt uit tot het lezen van het volgende geheim… maar dat is natuurlijk helemaal niet zo slim. Bij boeken als dit is het veel slimmer om het af en toe weg te leggen en juist vaak te lezen, in kleine stukjes. Zo blijft de materie veel beter hangen! En heb je het boek eenmaal uit? Dan kun je d’r zo nu en dan nog eens in bladeren, op zoek naar vergeten wijsheden.

33 technieken uit de reclamewereld

De gekozen 33 beïnvloedingstechnieken komen uit alle hoeken van de reclame. Er lijkt eigenlijk geen logica in te zitten… en dat hoeft ook helemaal niet. Ze worden gebruikt in de reclame, dat is al thema genoeg! Natuurlijk zitten er in de lijst met techniek een aantal open deuren, zoals het gevoel van schaarste, het benoemen van het tegendeel en het gebruik van seks of humor. De auteurs voegen ook technieken toe waarover nog veel minder is geschreven. God terms, altercasting, astroturfing: heb jij er al wel eens van gehoord?

Ga direct naar De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame op BOL.com.


Recensie over De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame

Zoek je een boek over reclame en marketing? Dit boek laat je de 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame zien waarmee je een groter succes kunt scoren. Nee, je kunt ze niet allemaal toepassen, en de schrijvers vertellen ook niet welke geheime formule er aan ten grondslag ligt. Wel is het een geweldige introductie, een springplank voor je eigen creativiteit en een geweldige eye-opener waardoor je op een heel andere manier naar reclames kijkt!

Score: 8


Informatie

De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame,
Illustrator: nvt
Uitgever: Maven Publishing, 208 pagina’s, paperback.
Vanaf: 16 jaar. ISBN: 9789492493941. Prijs: 37,50 euro.


Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.