Boek recensie: Schrijf maar wat, Christina de Witte

Een uitlaatklap vinden is niet altijd even makkelijk. Ik bedoel: zie maar eens te bepalen wat je op je brood doet… laat staan wat je het komende kwartier, halfuur of uur gaat ondernemen! Keuzestress alom. Daarom is het soms fijn als je gewoon bij de hand wordt genomen om samen een project aan te pakken. Dat is precies wat Schrijf maar wat met je doet. Het is een boekje vol tips en suggesties om te doen. Daarin kun je vrij bladeren en iets kiezen, maar mijn voorkeur? Laat het lot je activiteit bepalen. Sla het boek open en doe precies dat. Of werk het van voor naar achter door.

Leuk maken

Nu zul je bij sommige pagina’s denken: dat is echt niets voor mij, die sla ik over. Toch heb ik gemerkt dat juist die opdrachten ook heel erg leuk kunnen zijn. Het boek neemt je op die momenten net even uit je comfort zone en laat je kennismaken met iets nieuws, iets onbekends. En niets is avontuurlijker dan nieuwe dingen ontdekken! Misschien krijg je de smaak wel te pakken en ga je juist op dat onderwerp nog wat verder door, buiten het boekje om. En dat mag in dit geval, buiten je boekje gaan.

Uitlaatklep

Het boekje Schrijf maar wat is ook een heerlijke uitlaatklep voor al je kromme gedachtes en beslommeringen, al je overpeinzingen, wensen en dromen. Laten we wel wezen: Corona is een bizarre tijd, waarin je veel gedaan kunt krijgen, maar waarbij je ook vooral op jezelf en je directe familie bent aangewezen. Het is dan niet altijd even makkelijk om iemand te vinden met wie je kunt praten, met wie je dingen kunt overleggen. De vragen en opdrachten in dit boekje kunnen in die gevallen je gedachten weer even op een rijtje zetten of je in ieder geval de mogelijkheid geven om dingen van je af te schrijven. Niet als een dagboek, maar wel met de ontspannende en gezonde werking daarvan. Maar het gaat lang niet alleen over schrijven. Het is een creatief boekje, waarin je ook gaat knutselen, fotograferen, onderzoeken, koken… van alles! En zo leer je weer heel wat over jezelf.

Ga direct naar Schrijf maar wat op BOL.com.

Recensie over Schrijf maar wat

Je zou bij deze titel denken aan een soort dagboek, waarin je iedere dag een andere schrijfopdracht krijgt. Niets is minder waar. In dit creatieve werkboek ga je met van alles aan de slag, van tekenen tot knutselen, van fotograferen tot schrijven. Een ding is wel hetzelfde: het heeft allemaal met jou te maken. Je kunt helemaal losgaan op alle opdrachten om er je eigen weg in te vinden. Dat maakt het boekje een heerlijke uitlaatklep en je leert misschien nog onontdekte talenten over jezelf. Hoe gaaf is dat? Schrijf maar wat. Of teken maar wat. Doe maar wat. Het is allemaal aan jou.

Schrijf maar wat,
Uitgever: Van Halewyck, 200 pagina’s, paperback.
Vanaf: 14 jaar. ISBN: 9789463832489. Prijs: 12.50 euro.