Boek recensie: Scharlakenrode magie, Cassandra Clare en Wesley Chu

Er komt een nieuwe serie uit van Cassandra Clare uit het rijk van de Schaduwjagers. De reeks gaat in het Nederlands Vloeken uit het Verleden heten. En boek 1? Die heet Scharlakenrode Magie… met de meestermagiër Magnus Bane en Schaduwjager Alexander Lightwood in de hoofdrol. Belangrijk om te weten: dit verhaal speelt zich af tussen De Stad van Glas en De Stad van Gevallen Engelen… vandaar de ansichtkaarten die Izzy in die boeken kreeg!

Romantische reis

Na het verslaan van Valentine wil Magnus nog wat tijd doorbrengen met zijn nieuwe vriend, de Schaduwjager Alec. Dat moet natuurlijk extravagant zijn, de excentrieke en exotische Magnus laat zich niet voor één gat vangen! En dus plant Magnus een romantische reis door Europa voor hen twee, omringd met luxe en spannende dingen om te doen, zoals dineren in een luchtballon. Voor Alec is het echter allemaal nieuw: niet alleen in een relatie zijn met een man, maar ook op vakantie gaan. Zijn geest is nog altijd in opperste staat van paraatheid. Hoe kan hij ooit ontspannen?

Geheime Sekte

Het is tijdens hun vakantie in Parijs dat ze te weten komen van de cultus van de Scharlaken Hand, een sekte die eeuwen geleden is opgericht en de laatste tijd heel wat onrust veroorzaakt. Aan het hoofd van deze sekte staat een oude bekende … Magnus! Die is zich echter van geen kwaad bewust. Wel wil hij zijn naam kostte wat kost zuiveren. Samen gaan ze dus op onderzoek uit. Wat is die sekte en hoe komt Magnus hierin naar voren?

Zoektocht

En zo begint deze romantische queeste. Magnus wil nog altijd een leuke reis maken (maar hij wil alles in het leven leuk en mooi maken, daar is dus weinig nieuws) en ook Alec ontdooit langzaam maar zeker. Hij wordt iets ontspannender en laat meer van zichzelf zien. Deze stoere jongen blijkt eigenlijk een heel klein hartje te hebben, wat veel vrouwelijke fans zal doen smelten. Door hun avontuur heen krijgen ze wat aanhang door een tweede magiër die in het verleden contact heeft gehad met de scharlakenrode magie van deze sekte en een aantal oude bekende – het wereldje van Schaduwjagers is klein. Langzaam maar zeker vallen steeds meer puzzelstukjes op zijn plek.

Ga direct naar Scharlakenrode magie op BOL.com.

Recensie over Scharlakenrode magie

De boeken van Cassandra Clare spelen zich in een unieke wereld af. Dankzij de vele series en korte verhalen kun je een mooi beeld vormen van de magische en bovennatuurlijke wereld waarin het zich afspeelt. Scharlakenrode magie draait om liefde, dat is duidelijk, maar ook over de flamboyante levensstijl van Magnus en de manier waarop hij in het leven staat. Er zitten een paar leuke plottwists in het verhaal en de ontknoping is ontzettend spannend. Het boek geeft ruim aandacht voor de LHBTI+ community – het draait natuurlijk al om de romance tussen Magnus en Alec, maar er zitten nog meer subtiele en minder subtiele verwijzingen naar acceptatie en respect voor anderen in verwerkt. Een flink aantal personages uit eerdere delen maken kort hun opwachting. Soms gepast, soms een beetje geforceerd.

Scharlakenrode Magie,
Uitgever: Moon, 352 pagina’s, paperback.
Vanaf: 16 jaar. ISBN: 9789048849079 . Prijs: 22.50 euro.