Gadget review: Ring Stick Up Cam

Je kent het merk Ring inmiddels vast wel van de video-deurbellen, waarmee je direct kunt zien wie er bij de deur is. Handig voor als je buiten de deur bent. Maar ze hebben ook andere super praktische producten, zoals de Ring Flashlight, waarmee je een soort beveiligingscamera combineert met een flinke verlichting. De nieuwste telgen van Ring omvatten camera’s: de Ring Stick Up Cam is een veelzijdige beveigingscamera die je zowel binnen als buiten kunt gebruiken. Er is een versie die op een accu werkt, maar je kunt ook kiezen voor een Stick Up Cam die je verbind met het stroomnet.

Camera

Ring heeft een goede naam gemaakt met de eerder genoemde producten, waardoor deze Stick Up Cam een beetje mager lijkt. Waar is de combinatiekracht? Toch is hij veelzijdiger dan je zou denken. Hij is bovendien bijzonder makkelijk en snel te installeren, zeker als je voor de versie gaat die op een accu werkt. Die hang of zet je zo ergens neer! Ideaal voor wanneer je al een Ring-systeem hebt of wanneer je wil beschikken over meerdere camera’s om je eigendommen te beschermen. Je wordt immers via berichtjes op de hoogte gehouden van eventuele bewegingen of meldingen.

Ontwerp en installatie

De Ring Stick Up Cam ziet er modern en strak uit. Hij is vrij fors qua afmeting, maar dat is vooral te wijten aan de fikse accu die de camera moet kunnen behuizen. Dat is geen probleem, de accu’s zijn degelijk en goed. Bovendien kun je ze combineren met alle Ring-apparaten. De ronde camera staat op een voetje. Je kunt hem draaien en kantelen. Met behulp van de voet hang je hem ook op aan bijvoorbeeld het plafond of een kast. De bekabelde versie van de Stick Up Cam gebruikt een lange USB-kabel, wat eigenlijk wel praktisch is. De installatie is een eitje. Zodra je de camera van stroom voorziet, wordt je stap voor stap door het proces geleid via de officiële en gratis Ring app op iOS en Android.

Zones en schema’s

Nu je de ring hebt geïnstalleerd, kun je aan de slag met het instellen ervan. Je kunt bewegingszones en schema’s instellen, zodat je niet de hele dag meldingen krijgt van bewegingen. In huis kun je ze bijvoorbeeld instellen dat ze enkel ’s nachts bewegingsmeldingen geven. Richt je ze naar buiten, dan kun je een zone instellen die enkel je voordeur omvat… en niet de weg waar om de minuut een auto of fiets voorbij komt!

Abonnement

Waar veel mensen niet bij stil staan bij beveiligingscamera’s, is dat je maandelijks moet betalen voor cloud opslag van je filmbeelden. in het geval van Ring worden videos 60 dagen opgeslagen op hun servers – een abonnement kost 3 euro per apparaat of 10 euro per maand voor één huis met maximaal tien apparaten. In beide gevallen krijg je korting wanneer je een abonnement per jaar afsluit.

Ga direct naar Ring Stick Up Cam op BOL.com.

Recensie over Ring Stick Up Cam

Met een camera als dit is het kinderlijk eenvoudig om beveiligingsbeelden te maken en op te slaan. Je kunt hem zowel binnen als buiten aansluiten. De beelden zijn zowel overdag als ’s avonds prima in orde. Jammer genoeg beschikt ook de Ring niet over lokale opslag, wat prettig is wanneer je een trage internetverbinding hebt of gewoon geen abonnement wil afsluiten voor dit doel. Heb je al een Ring Doorbell of Ring Floodlight, dan is dit een geweldige uitbreiding.

Ring Stick Up Cam, Ring
Meer weten?
Prijs: 99 euro.