Gadget review: Ring Pan-Tilt mount

De producten van Ring zijn fijn en flexibel, vooral dankzij het feit dat ze voor zo’n beetje al hun producten de batterij hebben omarmt. Maar zo’n camera is natuurlijk wel statisch. Je zet hem neer of hangt hem op, en dat is dat. Heb je een grotere ruimte die je in de gaten wil houden, dan kan het praktisch zijn om hem op afstand te kunnen richten. En dat kan vanaf nu, met de Ring Pan-Tilt mount!

Draaibare voet

De Ring Pan-Tilt mount is een voet die je onder je Ring kunt koppelen, waarmee je hem kunt draaien en kantelen. Daardoor heb je ineens een kijkhoek van maar liefst 340 graden ter beschikking en kun je 60 graden toevoegen aan het verticale kijkveld. Het bevestigen van deze voet is kinderlijk eenvoudig. Je draait de onderkant van je Ring stick up camera, schuift de Ring Pan-Tilt mount in het batterijvak en draait hem vast. Easy, toch? Maar… er is een nadeeltje. De Ring Pan-Tilt mount heeft namelijk een vaste stroomaansluiting nodig! Je kunt geen gebruik maken van een accu of zonnepaneel, maar enkel de stroomvoorziening van je wired Stick up cam… of je moet een optionele stroomadapter kopen die je koppelt aan de basis.

Draaien je Ring Stick Up Cam

Nadat je de Ring Pan-Tilt mount hebt bevestigd aan je Stick Up cam, kun je hem neerzetten of zelfs ophangen. Vanuit de app kun je vervolgens de camera draaien. Let wel: dat kan niet automatisch, zodat je een gebied in de gaten kunt houden. Ook is het niet mogelijk om mensen te laten volgen, wat zeker wel een wenselijke optie is bij dit soort systemen. Wil je de camera draaien? Dan zul je dat handmatig moeten doen vanuit de Ring app. Een ander minpunt is dat de bediening voor de camera best een deel van je veld in beslag neemt. Je kijkhoek is misschien groter, het beeld op je smartphone wordt door de pijltjestoetsen juist een stukje kleiner…

Recensie over Ring Pan-Tilt mount

De Ring Pan-Tilt Mount maakt van je standaard Stick-Up cam een draaibare camera. Het geeft een Ring Stick Up Cam niet alle functies die je zou verwachten van een pan/tilt-beveiligingscamera. Naast het feit dat je een stroomvoorziening nodig hebt om de camera aan te sturen, kun je niet automatisch iemand laten volgen, geen routes instellen en ook niet aangeven wat volgens jou fijne punten zijn om in de gaten te houden. Je kunt hem bewegen vanuit de Live View weergave, en that’s it. Is dat genoeg voor jou? Dan kun je jouw bestaande camera’s zonder problemen een upgrade geven. Kijk ook vooral naar complete pakketten, die zijn vaak een stuk goedkoper dan wanneer je alles los koopt!

Ring Pan-Tilt mount
Meer weten? Klik hier.
Adviesprijs: 44.95 euro.