Review: Pure Evoke D4 Mio digitale radio

recensie-pure evoke d4 mio Muziek luisteren doen we allemaal. De een luistert graag naar klassiek, de ander van heavy metal, rave of van alles daar tussenin. Kleur bekennen kan natuurlijk ook via de radio die je in huis zet. Pure heeft daar geweldige toestellen voor, waarbij je de kleur gewoon kunt aanpassen. Verander je je huis van kleur? Dan verandert je radio gewoon mee. Wij mochten de Pure Evoke D4 Mio uitproberen. Als je ‘m ziet, met zijn eigenwijze retro uitstraling, zou je denken dat het een ouderwets FM-radiootje is, maar schijn bedriegt. En hoe! De Pure Evoke Mio D4 beschikt namelijk niet alleen over FM, maar je kunt ook luisteren naar digitale muziek via DAB+ én je kunt je telefoon of tablet koppelen via Bluetooth. Zo kun je dus ook gewoon muziek streamen vanaf Deezer of Spotify. Er zit zelfs een aux-ingang in, waarbij je ook muziek kunt afspelen vanaf bijvoorbeeld een iPod of MP3-speler. Je zou zelfs een koptelefoon kunnen aansluiten, wat logisch is als je bijvoorbeeld naar de radio luistert. Dankzij de klokfunctie op het display heb je ook de mogelijkheid om een wekkerfunctie te gebruiken. Daarnaast zijn er een slaap- en sluimertimer aanwezig, en beschikt de Evoke zelfs over een kookwekker! Hij heeft dus echt coole functies voor iedere kamer in huis. Met de meegeleverde witte afstandbediening kies je de voorkeuzezender, stel je de wekker in of skip je zelfs van nummer, als je een bluetooth apparaat hebt gekoppeld. De kwaliteit van de muziek is prima. Natuurlijk is het toestel relatief klein, en daardoor kun je net alles verwachten van de geluidskwaliteit. Voor het formaat radio zit er een mooi volume in het toestel, waarbij het geluid niet snel vervormd wordt als je ‘m wat hoger draait. Wel is het geluid een tikje vlak, met een nadrukkelijke bas, maar zonder de middentonen te negeren. De D4 is zonder meer geschikt voor grotere ruimtes. Wij hebben ‘m in onze open eetkamer staan, en daar staat hij zonder meer zijn raspberry mannetje. De Evoke Mio D4 en de kleinere D2 hebben sinds kort zeven nieuwe kleurmogelijkheden: Almond (amandel), Aloe (aloë), Cerulean (azuur), Charcoal (antraciet), Pewter (tin), Raspberry (framboos) en Scarlet (helder rood). Op onze foto zie je de Evoke D4 Raspberry. Doordat de gekozen kleuren ook passen bij de belangrijkste trends voor kleine huishoudelijke apparaten, zoals waterkokers en broodroosters, past de radio prima in de keuken. Maar de D4 is dankzij zijn wekfunktie ook prima te gebruiken in de slaapkamer. Gebruik je de radio als wekker, dan dient het grote kenmerkende handvat als snoozeknop. De SnoozeHandle, noemt Pure het. Geweldig toch, zo’n detail? Pure Evoke Mio D4 Prijs: 250

Op zoek naar coole gadgets?