Boek recensie: De regels voor het leven, Richard Templar

Het leven is hard, mensen! Of eigenlijk valt dat ook wel mee. Zo lang jij goed voor anderen zorgt, wordt er automatisch ook goed voor jou gezorgd. Jammer genoeg is dat nog niet altijd even makkelijk gedaan. Mensen zijn tegenwoordig zo gehaast en met zichzelf bezig, dat ze amper oog hebben voor hun medemensen. Toch zijn er een paar eenvoudige regeltjes waar je je aan kunt houden, waardoor jij meteen een stuk leuker en vooral fijner leven krijgt. Richard Templar heeft er een aantal van opgeschreven in het boek De regels voor het leven.

Verschillende onderdelen

Net als in het leven zijn ook de onderwerpen in het boek De regels voor het leven niet in een hoofdstuk te pakken. Het is dan ook netjes opgedeeld in hoofdstukjes, die gaan over jou, je relatie, je vrienden en familie, sociale contacten en de wereld. Een grote indeling, inderdaad, maar niet zonder reden. De regels voor het leven zijn nu eenmaal flink uitgebreid en veelzijdig! En je moet het woordje ‘regels’ een beetje met een korrel zout nemen. Het is namelijk nog niet zo strak en vastomlijnd als de regels van het verkeer of op school.

Vlot geschreven

Je zou zelfs kunnen zeggen dat de regels eerder in de vorm van een soort column zijn geschreven, doorspekt met anekdotes van de schrijver en zijn eigen ervaringen verwerkt in de uitleg en verklaring van de regels in dit boek. Dat maakt het boek ook een stuk minder streng, en eigenlijk gewoon heel prettig leesbaar. Stiekem krijg je zo – avontuur voor avontuur – de regels voor het leven onder de knie.

Ga direct naar De regels voor het leven op BOL.com.

Recensie over De regels voor het leven

De regels voor het leven is een bundeling gedragsregels en manieren om het leven voor jou en je omgeving een stuk leuker te maken. Minder aan jezelf denken, meer aandacht voor je omgeving en attent zijn voor je partner en vrienden – het lijken inkoppers, maar er zitten ook wel een paar eye-openers tussen. Een leuk geschreven boek met het leven als kapstok.

De regels voor het leven,
Deltas Centrale Uitgeverij, 240 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789044753226. Prijs: 19,95 euro.