Food review: Red Band Real Fruit candy

Snoep verstandig, neem wat fruit! Maar ja – soms wil je wel eens wat anders. En waarom niet allebei? Red Band heeft niet stilgezeten en is de afgelopen jaren met een paar gezonde stappen gekomen. Zo presenteerden ze eerder al snoep met minder suiker, de Red Band Real Fruit Candy bestaat voor 50% uit fruit. En dat is een mooi compromis!

Zacht van structuur

Nu hebben we al eerder sneop gezien dat voor een groot deel uit fruit bestond. In de praktijk blijkt dat knap lastig voor elkaar te krijgen, om een goed evenwicht te krijgen tussen gezond fruit, een mooie structuur en ook een echt genietmomentje. Sommige alternatieven zijn heel kleverig, pappig, niet zoet of hebben een heel vreemd mondgevoel. En om met de deur in huis te vallen: ik denk dat Red Band met de Real Fruit Candy een schot in de roos heeft geschoten. Qua structuur zijn de nieuwe snoepjes namelijk geweldig. Lekker gummy, zoals je van een winegum verwacht, maar niet taai of kleverig. Ze hebben best een stevige bite, wat een aangename verrassing is. Het zijn echte door-eters!

Fruitig de lekkerste

Red Band Real Fruit is verkrijgbaar in drie varianten: drop-fruitduo, Fruit & citrus en Fruit & Berries. Die laatste twee zijn eigenlijk varianten op de alom bekende winegum, maar dan in een platter, compacter formaat (waarschijnlijk heeft dat weer te maken met de structuur van het snoepje. Hoe dikker, hoe lastiger te binden). Op ieder snoepje staat een klein icoontje van het betreffende fruit waar hij zijn smaak aan ontleent, maar ook zonder dat plaatje kun je meestal meteen zeggen wat het hoofdbestanddeel is van dat snoepje. Zo kom je framboos en mandarijn tegen, maar ook granaatappel, een frisse blauwe bes en groene appel. Bij de mandarijn proef je ook echt dat subtiele bittertje van citruszest, de ananas is heerlijk zoet (en smaakte – heel eerlijk – een beetje naar peer).

Recensie over Red Band Real Fruit candy

Snoep met 50% fruit is een aangename trend, waarbij fabrikanten afstappen van kunstmatige smaakstoffen en zoetstoffen. De Real Fruit Candy van Red Band is een geweldige variant in dit segment. De smaken zijn lekker zoet, maar je proeft overal ook duidelijk de fruit in terug. Vooral de strucuur maakte indruk. Ze zijn niet taai of klef, maar hebben een prettige bite en zijn echte door-eters. De smaken per zakje zijn uitgesproken genoeg om te proeven welk fruit je eet, maar neutraal genoeg om door elkaar te kunnen eten. Laat je eens verrassen en zet je tanden in deze nieuwe smaken!

Red Band Real Fruit candy
Adviesprijs: 1.99 euro.

Op zoek naar coole items voor in de keuken?