Recensie: Zhineng Qigong voor dagelijks gebruik, Anne Hering

Een tijdje terug recenseerden we al het boek Zhineng Qiging, ook geschreven door Anne Hering. Een flink boek, waarin Anne alles vertelde over haar passie, de oosterse meditatietechniek Zhineng Qigong. In dit aanzienlijk dunnere boekje gaat ze wat dieper in op de parktijk. Want, zo weten we allemaal, tijd is schaars. Of beter gezegd: mensen besluiten eerder tijd te besteden aan andere zaken in het leven, dan te denken aan hun lichamelijke en geestelijke gezondheid. En nee, dat is natuurlijk geen verwijt, ikzelf maak me daar net zo goed schuldig aan! In het boekje Zhineng Qigong neemt Anne Hering je mee naar een aantal verschillende technieken, die je de basis van deze meditatietechniek bijbrengen. Die technieken worden uitgelegd met behulp van duidelijke stap-voor-stap teksten. Die worden aangevuld met zwart-witfoto’s, waarop je Anne zelf bezig ziet. Die verduidelijken ontzettend veel, want het is en blijft moelijk om een houding te omschrijven! En met deze leuke en korte technieken en tips kun jij ook wat meer rust en energie in je leven brengen. Daardoor zou je zelfs een stukje gezonder moeten worden, en bepalen of deze meditatietechniek iets voor je is. Als dat zo is, verwijs ik je graag naar het eerder uitgebrachte boek. Maar: ook dit boek is een mooie aanvulling, als je het eerdere boek al in bezit hebt. Mooie, korte en praktische oefeningen en tips, die je zo maar even tussendoor kunt doen. Het boek is ingedeeld in verschillende momenten van de dag, van de ochtend, naar de middag en een rustgevende meditatie in het einde. Zhineng Qigong voor dagelijks gebruik, Anne Hering Inspiread, november 2013, 160 pagina’s, paperback. Prijs: 14,95 euro. ISBN: 9789045314839