Recensie: De Zeven Rozen: het Betoverde Meer, Thea Stilton

9789085922193 de zeven rozen het betoverde meer

Er is een nieuwe serie in de Thea Stilton-reeks boeken. Hierin werken Thea en de Thea Sisters samen met een geheime organisatie, De Zeven Rozen. Deze organisatie bestaat voornamelijk uit ontdekkingsreizigers, die problemen indien nodig ook rechtzetten. Hoewel Thea de Thea Sisters al wel verteld heeft over het bestaan van deze organisatie, hebben zij er tot op heden nog niets mee te maken gehad.

Totdat Thea op missie wordt gestuurd naar Ierland, en de Thea Sisters besluiten achter Thea aan te gaan. Daarbij roepen ze de hulp in van Will Mystery, de baas van De Zeven Rozen. Hij weet de jonge muizinnen te vertellen dat een andere agent, Nina, is verdwenen in een mysterieus land, en dat Thea naar haar op zoek is. Dus reizen de Thea Sisters samen met Will naar Erin, waar alle Ierse legendes en sages helemaal levend zijn. Er is daar een groot probleem: er is goud gestolen van de machtige koning O’Maremare. En hij kan daar bar slecht mee omgaan. Hij staat op het punt het hele rijk te vernietigen!

En daar moeten Will, Thea, de Thea Sisters en Nina voor zorgen! Samen reizen ze door het rijk. Will en de Thea Sisters gaan eerst op zoek naar Thea, die op haar beurt Nina aan het zoeken is, de verdwenen muizin. Zullen ze elkaar vinden? Gelukkig komen ze heel wat nieuwe vrienden tegen… En ook wat uitdagingen!

In dit spannende, dikke deel van de Thea Sisters maak je kennis met de Ierse legendes en folklore. Soms een beetje geromantiseerd en met eigen karaktertjes, maar de namen en vormen komen redelijk overeen. De mooie en sfeervolle tekeningen maken het verhaal helemaal compleet. Achter in het boek vind je het dagboek van Nina, waarin ze al haar ontdekkingen en vondsten heeft opgeschreven en tekeningen heeft gemaakt van haar ontdekkingsreis door Erin. In de tekst, die makkelijk leesbaar is, wordt gespeeld met lettertypes en leuren om verschillende woorden extra kracht bij te zetten. Daardoor, zo blijkt, worden kinderen extra gestimuleerd om te lezen, en wordt lezen nog leuker!

De Zeven Rozen: het Betoverde Meer, Thea Stilton
De Wakkere Muis, mei 2013, 319 pagina’s, hardcover.
Prijs: 19,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789085922193