Recensie: You may not kiss the bride, Koch Media

you may not kiss the bride

Bijzondere en bizarre verhalen, daar houden we wel van. De romantische komedie You May Not Kiss The Bride loopt op het randje. In deze film volgen we Bryan Lighthouse, een goedaardige dierenfotograaf. Ah, fotografen. Da’s altijd goed volk. Zijn passie is eigenlijk fotograferen voor National Geographic, maar hij verkleed huisdieren om er met veel bombarie kleurrijke kiekjes van te schieten. Dat gaat echter mis, waarbij Bryan een slechtoffer maakt: de kat van misdaadbaas Nikitin.

Hij komt er echter goed vanaf. In plaats van betonnen schoenen wordt hij gedwongen om met zijn dochter Masha te trouwen zodat zijn legaal in Amerika kan blijven. De bruid ziet een huwelijk wel zitten, maar Bryan krijgt een niet mis te verstane waarschuwing: trouwen mag, haar kussen niet. Daarbij wordt hij heel strak in de gaten gehouden door de gewelddadige klerenkast Brickland (gespeeld door Vinnie Jones), die een oogje heeft op Masha. Tijdens hun huwelijksreis op Tahiti wordt Masha ontvoerd en krijgt Bryan de schuld. Dat is het startpunt van een hilarisch, spannend en tegelijk ook romantisch avontuur. De cast bestaat naast Dave Anabble en Katharine McPhee uit onder meer Ken Davitian (Borat), Kathy Bates (Titanic), Mena Suvari (American Beauty), Vinnie Jones (Snatch) en Rob Schneider (Deuce Bigalow).

De film zelf begint wat discutabel, het lijkt in eerste instantie een echte low-budget platte-humor dijenkletserfilm, maar daar komt eigenlijk al vrij snel verandering in. Na het eerste half uur weet je het zeker: deze film is de moeite waard. Dat komt ook deels door de verschillende hoofdrolspelers die in het verhaal voorkomen, die hun verhaal wat beter neerzetten dan de spslers in het begin van de film. Daardoor wordt You may not kiss the bride naar een hoger plan getild, en blijf je geboeid. Tel daarbij een paar verrassende wendingen op (en een heleboel voorspelbare), en je hebt zeker een leuke en romantische film die de moeite waard is om te kijken!

You may not kiss the bride, Koch Media

Tijdsduur: 95 minuten, Romantische komedie.
Verkrijgbaar op: DVD (ca. 9,99 euro)