Recensie: Wij houden van jou! David Melling

De gezellige beer Dorus beleeft weer een nieuw avontuur in dit vrolijke prentenboek. Na de boeken Maak je niet dik! Het grote slaapfeest en Ik wil een knuffel zorgt Wij houden van jou! voor een nieuw avontuur. Hierin kom ne natuurlij kweer beer Dorus tegen, maar ook veel van zijn vrienden, waaronder zelfs een paar nieuwe. In Wij houden van jou! is beer Dorus een beetje verdrietig.

Tijdens een wandelingetje komt beer Dorus het schaapje Japie tegen. Japie was samen met zijn beste vriend Schaapje verstoppertje aan het spelen. Maar Japie is vast komen te zitten, en nu is hij bang dat hij Schaapje nooit meer zal terugzien! Beer Dorus snapt zijn verdriet, en helpt hem te zoeken. Als dat gelukt is, gaat hij even uitrusten en denkt na: wie is eigenlijk zijn beste vriend? heeft hij die wel een? De oude, wijze uil hoort zijn overpeinzingen en roept alle vrienden van Dorus bij elkaar. En dat zijn er heel wat!

Het prentenboek is erg lief en een beetje zielig. Een grote, verdrietige beer, die ook nog eens heel zielig kan kijken is natuurlijk nooit leuk. Gelukkig zijn er altijd vrienden in de buurt die Dorus kunnen opvrolijken, net zoals Dorus een vriend is voor iedereen in het bos, en alle dieren elkaar helpen. Het boek is uiteraard in dezelfde stijl getekend als de eerdere delen: vlot, los en met mooie, felle kleuren. Beer Dorus heeft absoluut een hoog aaibaarheidshalte!

Wij houden van jou, David Melling
Van Goor, oktober 2013, 32 pagina’s, hardcover.
Prijs: 12,95 euro. Leeftijd: vanaf 4 jaar. ISBN: 9789000319626