Recensie: Wie heeft de vuursteen gestolen? Geronimo Stilton

9789085921776 geronimo stilton wie heeft de vuursteen gestolen

Er is sinds kort een nieuwe serie uit van Geronimo Stilton, waarin Geronimo verhalen opschrijft van zijn verre voorouder, Geronimo Stilstone. Deze beste knager leefde lang, lang geleden, in de steentijd! Daar beitelde hij verhalen in steen, die als krant de rondte in ging. De oerknager Geronimo had een verwarde vacht en een intellectuele uitstraling. Hij en zijn vrienden wonen in een prehistorische dorpje waar ze spannende avonturen beleven, zoals worstelen met dinosaurussen en angstaanjagende sabeltandtijgers!

In dit eerste deel is er een heel belangrijke en gevaarlijke diefstal gepleegd! Uit het museum is de zeer waardevolle Vuursteen gestolen. De Vuursteen zorgt er namelijk voor dat de knagers van het dorp warm blijven, en voorziet ze van vuur. Geronimo wordt al snel door Speurneus Teus op sleeptouw genomen, en beiden knagers gaan samen op onderzoek uit. Hoewel… Speurneus doet eigenlijk al het denkwerk, en schuift de arme Geronimo telkens vooruit om het vuile werk op te knappen… Al snel komen ze erachter dat de dief de gevreesde leider van de stam van de Sabeltandtijgers is … Zal het Geronimo lukken om het kamp van de Sabeltandtijgers binnen te dringen en de steen terug te halen?

Zoals altijd worden de boeken van Stilton ruim voorzien van illustraties. Ook dit keer staat het er bol van: dan weer als kleine illustratie, dan weer als paginagrote goed uitgewerkte tekening, maar ook als verduidelijking voor bepaalde acties, voorzien van pijlen en geschreven tekst. Ook wordt er weer lekker gespeeld met de lettertpyes, waarbij het lettertype aangepast is aan de tekst die het moet verbeelden.

Oerknagers: Wie heeft de vuursteen gestolen? Geronimo Stilton
Baeckens Books/De Wakkere Muis, mei 2012, 123 pagina’s, hardcover.
Prijs: 9,99 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar. ISBN: 9789054618768 / 9789085921776