Film recensie: Weemoedt, Just Film Entertainment

weemoedt seizoen 1

Weemoedt is een boek dat al in 2015 is geschreven door Thijs Römer, die tijdens de verfilming naar een televisieserie voor RTL5 de hoofdrol op zich nam. In deze serie speelt hij Job Weemoedt, een talentmanager bij het managementbureau Talent Republic. Deze serie geeft je dus een kijkje in de wondere wereld van BN-ers, celebs en vooral de hele management er omheen. Je zou de serie zelfs kunnen vergelijken met de hiphop-scene uit Empire, maar dan met een flinke dosis sarcasme en over-the-top activiteiten.

Medialandschap

De serie Weemoedt neemt je dan ook mee naar en wat excentriek medialandschap, waar onze Job flink onder druk staat. Die druk weet hij met succes af te slaan door gebruik te maken van allerlei middeltjes, waaronder een flinke hoeveelheid drank en drugs – nee, dat is natuurlijk niet de manier om met spanningen om te gaan, en Job ziet zowel zijn baan als zijn hele persoonlijke leven in duigen vallen. Toch laat Weemoedt op een bijzondere wijze zien hoe de ‘pr-managers’ van Bekende Nederlanders te werk gaan en soms te werk moeten gaan om ervoor te zorgen dat mensen die wat in de schaduw lijken te verdwijnen weer in de spotlight komen, en mensen die door allerlei schandalen juist in de spotlight staan naar de achtergrond verdwijnen. Dat zet je toch wel aan het denken!

Nederlands drama

Eerlijk is eerlijk: dit is echt wel een echte Nederlandse dramaserie, met alle clichés van dien. Rauwe humor, flauwe grappen, een flinke dosis onderuitgezakte dronkaards en stonede figuranten mogen niet ontbreken. Ondanks de mooie boodschap (werk is ook niet alles, kies voor de liefde!) zal het even duren in de serie voor die melding duidelijk naar voren komt.

Conclusie over Weemoedt, seizoen 1

Thijs Römer heeft een scherp en bijna satirisch boek geschreven, dat zich blijkbaar prima laat omvormen tot een televisieserie. Helaas zakt de serie soms weg in wat platvloersheid en blijft het net te lang hangen bij bepaalde scenes, waardoor de vaart uit het verhaal wordt gehaald. Jammer! De gladde, Amerikaanse manier van filmen is wel gewaagd en stoer.
Door: CooleSuggesties
Score: Weemoedt, seizoen 1 krijgt 7 van de 10 punten.

Weemoedt, seizoen 1, Just Film Entertainment