Recensie: Waarom stinkt een stinkdier/Waarom kan niet iedereen goed zingen

waarom stinkt een stinkdier waarom kan niet iedereen goed zingen Kinderen zitten vol vragen, waar je niet zo makkelijk antwoord op kunt vinden. ant wil je weten hoe hoog de Eiffeltoren is, hoeveel inwoners Amsterdam heeft of wat de hoofdstad is van Italië, dan vind je op Google of in boeken al snel een antwoord. Maar waarom kan niet iedereen even mooi zingen, hoe komt het dat je scheten stinken en waarom zag iedereen dat beroemde jurkje nu goud-zwart of blauw-wit? Dat zijn antwoorden die je niet zo eenvoudig kunt vinden. Daarvoor zul je echt in dit boekje moeten neuzen. Waarom stinkt een stinkdier is een soort uittreksel van de nationale vragenbattle, die in oktober 2015 is gehouden. Daarin mochten zowel meisjes als jongens vragen stellen. De 25 beste vragen van zowel jongens als meisjes staan in dit boekje geschreven: aan de ene kant van het boekje vind je alle vragen van jongens. Draai je het boekje echt om, dan vind je de 25 beste vragen van meisjes. Het verschil? De vragen van meisjes lijken meer te gaan over begrip voor anderen en sociale vraagstukken: Waarom ervaren mensen dingen anders, of worden dieren ook gepest. Bij jongens gaat het wat meer over feitjes, en… scheten. Maar dat laatste zal niemand al te veel verbazen. Wie hebben de battle gewonnen: de jongens of de meiden? Wat is de allerbeste vraag? Om dát te ontdekken blader je gauw naar het midden van het boek! Dankzij de meidenvragen ontdek je waarom de een wel spruitjes lust en de ander niet. Je komt erachter waarom mensen verliefd worden. En of je kunt overleven op andere planeten.

Waarom stinkt een stinkdier, Sander Koenen LS uitgevers, 128 pagina’s, paperback. Prijs: 9,99 euro. Leeftijd: vanaf 12 jaar. ISBN: 9789021016597