Recensie: Waarom Franse vrouwen zo jong blijven, Mireille Guiliano

9789400502512_VCOVR waarom franse vrouwen zo jong blijvenKen je het boek Waarom Franse vrouwen niet dik worden? Daarmee is de schrijfster van dit boek echt helemaal doorgebroken. Het is een heerlijk en nuchter boek over afvallen en gezond eten. Eerlijk geschreven, eenvoudig, grappig en makkelijk geschreven bovendien. Waarom Franse vrouwen zo jong blijven is het vierde deel uit de Franse-Vrouwen-serie. Het thema zit hem hierbij niet zozeer in het afvallen en op gewicht blijven (hoewel dat wel een rol blijft spelen) maar ook vooral over mode en lifestyle. Toon van het boek richt zich op ‘gedraag je naar je leeftijd’. Kleed je naar die leeftijd, pas je gezichtsverzorging en kapsel aan, zorg voor genoeg (maar niet te veel!) lichaamsbeweging, en pas e leefritme aan om je leeftijd. Zo zorgen Franse vrouwen er blijkbaar voor dat je er toch jong en levendig uit blijft zien, ook al ben je dat niet meer. Waarom Franse vrouwen zo jong blijven is een heerlijk boek om te lezen. Meer nog dan Waarom Franse vrouwen niet dik worden? steunt dit deel op grappige anekdotes en ontnuchterende confrontaties. Ook al ben je er nog lang niet aan toe – dit boek is gewoon een plezier om te lezen. Om de Franse toon erin te houden staan er bijzonder veel Franse uitdrukkingen in de tekst verwerkt. Cursief gedrukt, uiteraard, en de eerste keer dat je een dergelijke uitdrukking tegenkomt word-ie netjes uitgelegd. Wel van voor naar achter doorlezen dus, anders mis je heel wat van de humor en het grappige toontje waarin het boek is geschreven. Waarom Franse vrouwen zo jong blijven, Mireille Guiliano LEV boeken, januari 2014, 232 pagina’s, paperback. Prijs: 17,95 euro. ISBN: 9789400502512