Recensie: Vakantiekrabbels, Usborne activiteitenkaarten

vakantiekrabbels

Verveel jij je ook wel eens in de vakantie? Deze kaarten zullen je het nodige plezier bezorgen! De Usborne activiteitenkaarten zijn een ontzettend leuke manier om altijd een spelletje of activiteit bij de hand te hebben. Ze bestaan uit 50 opdrachtkaarten, waar je met een speciale stift op kunt schrijven. Het voordeel van die stift in combinatie met de kaarten is, dat je de inkt gewoon met een tissue kunt uitvegen! Let wel – dat kan ook met je handen, maar dan heb je zwarte handen – da’s dus even opletten geblazen!

De activiteiten in dit spellendoosje zijn lekker divers. Zo moet je zo snel mogelijk van de waterglijbaan, zonder de rand te raken, een fantastische vis tekenen (de kop staat er al), een piratengezicht echt ‘piraterig’ maken, tekenen wat er in of om het zwembad ligt, gevaarlijke zeemonsters bedenken, toeristen een gezicht geven, en ga zo maar door. Het setje kaarten stimuleert op verschillende manieren je creativiteit. De ene keer krijg je een basis, de andere keer enkel een vorm of een aanzetje, soms helemaal niets, enkel een kader… superleuk, en doordat je de kaarten telkens kunt leegmaken kun je ze keer op keer gebruiken!

Bovendien is het kaartensetje netjes verpakt in een doosje. Daardoor kun je hem makkelijk meenemen, en raak je geen kaartje kwijt. Daarbij kun je natuurlijk ook je stift kwijt in het doosje.

Vakantiekrabbels, Usborne activiteitenkaarten
Usborne, juni 2012, 50 kaarten.