Recensie: Vakantie bij Tiffany's, Francesca Baldacci

vakantie bij tiffanys Feelgood boeken beginnen vaak met een diep dal. Zo ook Vakantie bij Tiffany’s. Daarin leer je Angie kennen, een meisje dat net gedumpt is door haar verloofde. Niet aardig! Angie is dan ook woedend en verdrietig. En zint op wraak: haar verloofde heeft Angie namelijk laten zitten vanwege een andere vrouw! Na haar wraak-actie is het tijd voor wat Angie-tijd. Die tijd neemt ze door af te reizen naar Italië, waar haar tantes een hotel runnen dat geïnspireerd is op de feelgood film Breakfast at Tiffany’s. Daar wordt ze door haar tantes warm onthaald, maar hotelmanager Renato ziet het minder rooskleurig in. Renato is dan ook een echte mopperkont, iemand die je liever kwijt bent dan rijk. Nee, neem dan de mysterieuze en knappe Giulio! Wat zou er allemaal achter die kamerdeuren gebeuren? Dit belooft een zomer vol verrassingen en spannende gebeurtenissen! Vakantie bij Tiffany’s is een echte vakantie chicklit: heerlijk om lekker in het zonnetje bij weg te dromen, helemaal als je die vakantie in de zuid-Europese landen viert. Het leest vlot weg, en heeft grappige en soms herkenbare situaties waar je je lekker in kunt verliezen. Verwacht dan ook geen diepzinnige verhaallijnen of heel spannende complotten of wendingen: dit is een boek voor in je luie stoel, lekker aan het strand of luierend in een hangmat. Oh: en voor je aan het boek begint móet je echt Breakfast at Tiffany’s kijken. Ook al heb je ‘m ooit gezien: gewoon nog een keer kijken. Het blijft een heerlijke film 🙂 en er wordt zo vaak naar verwezen in dit boek dat je veel koppelingen echt zou missen. Vakantie bij Tiffany’s, Francesca Baldacci The House of Books, 304 pagina’s, paperback. Prijs: 19,99 euro. ISBN: 9789044346275