Recensie: Twisted Eyes, Goliath

twisted eyes

Vind je tekenen leuk? Heb je wel eens gehoord van Pictionary? Dat is een spel waarbij je zo snel mogelijk iets moet tekenen, waarbij je teamgenoten moeten raden wát je tekent. Twisted Eyes is Pictionairy met een extra moeilijkheidsgraad: een rare bril! Maar voor we beginnen maak je minstens 2 teams, met 2 tot 4 teamleden met team. Die gaan om de beurt tekenen, iedere keer als je team aan de beurt is.

Om te beginnen leg je de bril klaar, schud je de opdrachtenkaartjes, leg je de tekenblok en het potlood vast neer, de extra brillenglaasjes en – als het je echte eerste keer is dat je het speelt – beplak je de dobbelsteen met de meegeleverde stickertjes. Ben je er helemaal klaar voor, kies je een pion en zet je die neer op het startpunt.

Nu ga je van start. Dobbel de steen, en ga naar het vakje met die kleur. Iedere set glazen komt overeen met die kleur: plaats de juiste glazen. Je pakt het bovenste opdrachtenkaartje. Op iedere kaart staan drie dingen die je moet tekenen, in de categorie Voorwerpen, Amusement of Plaatsen. In totaal zijn er 162 verschillende opdrachten! Op een kaartje staan dus drie voorwerpen, drie dingen die te maken hebben met Amusement of drie Plaatsen. Maar welke ga je tekenen? Pak daarvoor de dobbelsteen. De kleur die je dobbelt wordt je tekening. Stel de timer in, zet de bril op, en gaan!

Heb je het goed getekend en geraden? Dan mag je dobbelen en naar die kleur gaan. Heb je het niet op tijd geraden, dan blijf je gewoon op je plek staan. Niks aan de hand! Dat is een superpunt van het spel: je wordt niet afgestraft als het niet lukt – het moet leuk blijven! En leuk, dat is het zeker  De supergrote bril iet er al hilarisch uit, zeker met die gekleurde glazen. Aan de pootjes van de bril zit een dikke elastiek, zodat de bril niet afzakt. Zo kun je ook niet zo makkelijk spieken…
Twisted Eyes is een hilarisch tekenspel, dat zeker voor wat oudere kinderen een geweldige middag zal opleveren! Voor de opdrachten is het wel handig dat ze iets ouder zijn (8 à 10 jaar of ouder, omdat je natuurlijk wel de nodige kennis moet hebben over de plaatsen, beroemdheden, en nog veel meer. Succes gegarandeerd!

Twisted Eyes, Goliath
Prijs: 17,95 euro. Leeftijd: vanaf 7 jaar.
Aantal spelers: >4. Speltijd: ongeveer 20-40 minuten