Film recensie: Trolls, de film

Je ouders kennen ze vast nog wel – Trolls. Zo’n twintig (misschien wel langer) geleden waren de punky poppetjes echt da bomb. En nu zijn ze weer terug van weggeweest, want de schappen in de speelgoedwinkels hebben er lang niet zo kleurrijk en pluizig uitgezien. De reden? Een echte computer-geanimeerde film vol muziek die echt de pan uit swingt: Trolls!

Verhaal

Natuurlijk moet je een stoer verhaal hebben om een film te kunnen maken. Met alleen grappige figuurtjes, absoluut de beste popsterren die je titelsongs inzingen en veel reclame kom je er niet. En dat is echt gelukt. Hoewel het misschien meer een film voor meisjes lijkt, is het echt een heel stoere film die je veel zal laten lachen! Het verhaal gaat over prinses Poppy. Een hyperactief, over-vrolijk en ontzettend regenbogen-met-glitters-prinses. En de kleurloze, sombere Branch – ofwel Knoest, als je de Nederlandse versie bekijkt. Samen kijken ze machteloos toe hoe hun vrienden worden gevangen door de gemene Bergens. Zij geloven namelijk dat ze vrolijk kunnen worden door trollen te eten.

Avontuur

Het wordt dus tijd om actie te ondernemen. Aangezien Knoest en Poppy de enige twee trollen zijn die op vrije voeten rondlopen, moeten ze de klus klaren. Samen met een paar vrienden gaan ze op pad en maken ze de meest unieke vriendschap die tot dat moment voor mogelijk werd gehouden. Verwacht daarnaast de meest bizarre avonturen, gekleurd door de pluizige kapsels (waarmee ze echt heel coole dingen kunnen) en veel muziek. Heel veel muziek. Niet voor niets dat er van deze film ook een cd is verschenen! Oh, en luister naast de originele liedjes ook vooral de Nederlandstalige versie van Trolls. En andersom.

Speciaal

Heb je de blu-ray te pakken? Dan kun je kiezen voor de Party Mode! Leuke speciale functies verschijnen daarbij onder in het scherm op gezette tijden. Druk je dan op een knopje van je afstandsbediening, dan gebeuren er leuke dingen op je scherm. Een leuke extra functie. Echt leuk is het feit dat de songteksten op het scherm verschijnen, zodat je als een karaoke-versie kunt meezingen.

Recensie over Trolls

Muzikaal, kleurrijk, pluizig en grappig. Zo zien we films toch wel graag. Trolls bewijst dat je ook met schattige figuurtjes een coole en stoere film kunt maken. De vele bekende sterren die de stemmen hebben ingesproken zorgen voor een compleet verhaal dat indrukwekkend genoeg is om de komende jaren harten te veroveren. High five!

Score: 10

Titel: Trolls
Uitgever: 20th century fox