Recensie: Toet toet vliegveld, VTech

toet toet vliegveld

Twee jaar geleden introduceerde VTech een interactieve stad waar peuters en kleuters lekker doorheen konden crossen met de speciale Toet Toet Auto’s. Het begon als een leuk klein stadje, waarbij je verschillende speelsets kan combineren tot een volledige stad. De speelsheid bestaat bijvoorbeeld uit een garage, en rijbaan, een brandweerkazerne, en een ziekenhuis. Iedere set werd geleverd met een speciale auto, die een geheel eigen karakter had. Dat karakter blijkt niet alleen uit vormgeving, maar ook uit het stemgeluid, de geluidjes en de melodietjes die ze kunnen laten horen.

De serie Toet Toet Auto’s was zo’n succes dat een vervolg niet lang op zich kon laten wachten. Je kunt inmiddels niet alleen meer kiezen uit de oude speelsheid, maar het stadje heeft ook een paar nieuwe bewoners gekregen en een paar nieuwe speelsets. Wij mochten het Toet Toet Auto’s Vliegveld uitproberen. Met daarbij een Vince Vliegtuig natuurlijk, want hij woont op het vliegveld.

toet toet lanceerder

Het vliegveld bestaat uit 12 verschillende wegdelen die je als een puzzel stevig in elkaar kunt klikken. Daardoor kunnen ze heel wat hebben en gaan de delen niet uit elkaar als een kind ze optilt of verschuift. Op 6 wegdelen zit een magische sensor. Komt er een voertuig overheen, dan activeert er een geluid, een van de 6 melodietje of 3 liedjes. Die geluiden en liedjes zitten overigens in de autootjes (of in dit geval vliegtuig) en niet in de baan zelf.

Door de verscheidenheid aan stukken baan zijn heel veel situaties en opstellingen mogelijk. De baan stukken zijn allen vrolijk gekleurd en stevig. Ze kunnen gegarandeerd tegen een stootje, net als de solide voertuigen die netjes over de baan kunnen rijden het voertuig zelf heeft bovendien nog een grote knop (de voorruit) waarmee geluiden en zinnen kunnen worden geactiveerd, en waar achter bovendien een leuk knipperend lampje zit verwerkt.

De wereld van Toet Toet Auto’s is een leuke en vrolijke wereld voor jonge kinderen. Ze zullen er uren zoet mee zijn, en als spelenderwijs leren over verschillende situaties in het verkeer. Het enige nadeel is het opbouwen van de baan: dit gaat best stroef, en kan door jonge peuters waarschijnlijk niet goed gebeuren. Wat oudere kinderen (kleuters) zullen er minder problemen mee zijn. De stroeve koppeling tussen de stukken heeft wel als voordeel dat de baan niet snel uit elkaar gaat. De speelsets onderling zijn te combineren, en natuurlijk passen de voertuigen van andere speelsets ook op deze set!

Toet Toet Auto’s, VTech
Leeftijd: 1-5 jaar

Advies verkoopprijs