Recensie: Tipper, Tijgerbaby en de Tarantroelaheks

tipper, tijgerbaby en de tarantroelaheks

Tipper beleeft met Tijgerbaby de leukste avonturen. Dat komt niet op de laatste plaats door haar wat vreemde moeder, die lekker doet wat ze zelf wil. Zo neemt ze een circusbeer in huis, die ze ontvoerd heeft uit de dierentuin. Toegegeven, de beer vond het helemaal niet fijn, zo open en bloot in de buitenlucht, maar om zo’n beest nou mee te nemen en hem een bikini en een tutu aan te laten trekken? Dat is vrágen om problemen!

Maar ook Tipper zelf gaat graag op onderzoek uit. Zo komt ze er achter dat de Tarantroelaheks samen met haar zwerfdieren wordt weggepest door de burgemeester, alleen omdat hij daar een snelweg wil bouwen. Dát is natuurlijk niet aardig, maar ja… een heks helpen? Dat doe je niet zomaar! Gelukkig blijkt niet alles te zijn zoals het is! En dat is eigenlijk niets in de boeken van Tipper en Tijgerbaby. De korte verhalen blijven je verrassen, en dat is een heel leuk gegeven. De schrijfster, Kathleen Vael, weet iedere keer weer iets anders leuks en aparts te bedenken en in het verhaal te verwerken, zodat ze nooit eindigen als je in eerste instantie had gedacht. De verhalen zijn zowel voor jongens als meisjes schitterend om voor te lezen, ook al heeft het boek een roze kaft (wat jongens misschien wat zal afschrikken). De verhalen zelf hebben grote, kleurrijke illustraties, die er als cartoons uitzien. Lekker fleurig en vrolijk, ze passen precies bij het boek.

Tipper, tijgerbaby en de Tarantroelaheks, Kathleen Vael
Uitgeverij moon, januari 2013, 96 pagina’s, hardcover.
Prijs: 15,95 euro. Leeftijd: vanaf 6 jaar. ISBN: 9789048815685