Recensie: Think like a man too, Sony Pictures Home Entertainment

BXS01251_TLAM2_BNX_BD_STD1_ST_3D_CMYK(2)Vorig jaar verscheen de film Think like a man, waarin je met vier stelletjes meeloopt die in de ban zijn van Steve Harvey’s bestseller boekt Act Like a Lady, Think Like a Man. In dit tweede deel, Think like a man too, blijken de relaties een stuk verder ontwikkeld te zijn. De stellen gaan voor een bruiloft terug naar Las Vegas. En dan lijken de relaties toch een stuk anders gelopen te zijn dan je in de eerste film zou denken… Vooral de setting van Las Vegas maakt de film veel weghebben van The Hangover, inmiddels wel een klassieker als het gaat om vrijgezellenfeesten. In dit deel gaan de stelletjes in het begin samen op pad, waarbij de mannen zich al snel scheiden van de vrouwen om ieder hun eigen ding te doen. En tja, dat kan natuurlijk niet goed gaan. Bij de mannen is de overactieve (en in scheiding liggende) Cedric, gespeeld door de energiek schreeuw-pratende komiek Kevin Hart. Hij is even ‘uit elkaar’ met zijn vrouw, en heeft zichzelf gezien als de ‘best man’ voor de bruiloft van zijn vriend Jackson. Hij wil daarbij even alles doen wat het huwelijk hem gaat verbieden: naar de stiptent, gokken, veel drinken… en heeft daarvoor een veel te dure kamer gehoord. Een kamer waarvan hij dacht dat-ie 4000 dollar zou kostten, heeft een prijskaarten van 40.000 dollar per nacht. Een rode draad door de film, die redelijk wat aandacht naar zich toetrekt. Maar goed: alle mannen in de film hebben heel andere plannen. Jackson, de aanstaande bruidegom, is streng gelovig en wil juist een heel rustig vrijgezellenfeest. En ook de anderen hadden een andere avond voor ogen. Zeke ligt bijvoorbeeld ook met zijn vriendin overhoop als die er achterkomt dat haar vriend in Las Vegas bij best veel vrouwen bekend staat als Zeke the Freak… Ook bij de vrouwen gaat het finaal mis, als de moeder van Jackson zich er ineens mee gaat bemoeien. Zij ziet de aanstaande bruid van haar zoon helemaal niet zitten en probeert alles te saboteren. Als de meiden de schoonmoeder hebben weten te lozen kunnen ze losgaan, en dat doen ze dan ook. Met alle gevolgen van dien. Think like a man too is op zich een vermakelijke film. Hij haalt het bij lange na niet bij The Hangover, maar misschien is dat ook geen eerlijk vergelijk. De film is vlot, heeft een enorme vaart (maar dat moet ook wel met zo veel verhaallijnen) en snelle teksten. Hoewel de vrouwen het redelijk met elkaar eens zijn is dat bij de mannen heel anders, wat op zich vreemd is. De grappen zijn erg voorspelbaar, het plot net zo. De muziek maakt veel goed. De keuze is goed, maar bij het afmixen hebben ze de volumeknop soms iets te ver naar boven geschoven. Think like a man too, Sony Pictures Home Entertainment
Tijdsduur: 101 minuten, Komedie. Verkrijgbaar op: DVD (ca. 15 euro), Blu-ray (ca. 17 euro)