Recensie: Think like a man, Sony Pictures Home Entertainment

Een paar jaar geleden is het boek Act like a lady, think like a man verschenen. Het omschrijft aan vrouwen hoe het toch komt dat ‘hun’ man niet precies doet wat zij willen, of hoe ze beter een relatie kunnen onderhouden. Hoe denkt een man, hoe kun je hem aan je binden?

Think like a man is de verpersoonlijking van dit boek. Think like a man, dat is het devies aan vrouwen. Neem het heft in handen, en door te weten hoe een man denkt, kun je hem beter manipuleren. Dat wordt verteld aan de hand van vier praktijkvoorbeelden. In een basketballteam zitten namelijk een aantal verstokte vrijgezellen: een dromer, een player, een mama’skindje en de eeuwige student, die maar niet wil trouwen. We volgen hen ieder op hun eigen pad, met één gemeenschappelijke noemer: hun vriendinnen, oud of nieuw, hebben alleen het boek Act like a lady, think like a man gelezen, en volgen verschillende hoofdstukken uit het boek. Daardoor raakt het evenwicht in het leven van vier stellen raakt ernstig verstoord… vooral als de mannen ontdekken welk boek de vrouwen lezen, en zélf een exemplaar bemachtigen. Tja, in de oorlog en in de liefde is alles geoorloofd!

Think like a man is een heerlijke romantische komedie. Omdat de film vier totaal verschillende mannen beschrijft, zit er vast wel iemand tussen met wie je jezelf of je vriend/man kunt identificeren. Door deze wisselingen zit er ook een flinke vaart in de film, telkens met het basketbalveldje als rustpunt en manier om alles te overzien. Daarbij zitten in het team ook nog eens iemand die gelukkig getrouwd is (en dus voor alles binnen een relatie is) en iemand die in een heel heftige scheiding ligt, en dus pertinent tégen trouwen, vrouwen en relaties. Een bonte verzameling, die leidt tot veel inspirerende situaties!

Think like a man, Sony Pictures Home Entertainment

Tijdsduur: 122 minuten, Romantische komedie.
Verkrijgbaar op: DVD (ca. 14,99 euro)