Recensie: Thea Stilton 11: Op zoek naar de blauwe scarabee

Thea Stilton 11 Op zoek naar de blauwe scarabee

De Thea Sisters zijn altijd erg nieuwsgierig, dat hebben we inmiddels ontdekt. Ze zijn niet voor niets fan van Thea Stilton, zus van de bekende muis Geronimo Stilton! Als de Thea Sisters de kans krijgen om mee te helpen bij een archeologische opgraving in Egypte, twijfelen ze geen moment! Een scarabee van lazuursteen zou de sleutel kunnen zijn voor het vinden van een enorme, legendarische schat: de Schat van de Zon. Helaas zijn er kapers op de kust: een stel ongure types, die de schat maar wat graag willen meenemen. Zal het de muizinnen lukken de dieven voor te zijn?

De Thea Sisters laten in dit boek niets onbeslist. Zodra ze onraad ruiken, besluiten ze op onderzoek uit te gaan. Dat alles ook voor hun lieve leerkracht, die zijn baan als docent heeft opgegeven om mee te mogen op deze expeditie. Als ze dan ook nog ontdekken dat er een romance bloeit tussen deze docent en één van de vrouwelijke archeologen op deze expeditie hebben de Thea Sisters nog een andere missie: de twee muizen koppelen!

Een superspannend boek voor meiden die niet direct een zoetsappig verhaal willen lezen. Het is een bijzondere omgeving in het mysterieuze Egypte, met veel schatkaarten, misdadigers op de loer, en vele plannetjes die ieder voor zichzelf heeft gesmeed. Daarbij zijn er natuurlijk schitterende tekeningen te bewonderen, van kleine krabbeltjes tot grote, paginagrote prenten. Een boek om van te smullen!

Op zoek naar de blauwe scarabeeThea Stilton
Baeckens Books, feburuari 2012, 224 pagina’s, hardcover.
Prijs: 14,95 euro. Leeftijd: vanaf 9 jaar. ISBN: 9789085921806