Recensie: Thea Sisters 12: Het Spookhuis, Thea Stilton

9789085922704 het spookhuisHet is het einde van het semester op Topford College, de muizenschool op Walvis Eiland. Iedereen bereid zich voor op de aankomende proefwerken, en de Thea Sisters doen dat op hun geheel eigen manier: op een leuke manier, met spelletjes, liedjes en quizen. De vijf muizinnen houden elkaar zo scherp en leren alles wat ze moeten leren. Als Colette de muizinnen meeneemt naar een geschiedenispicknick komen ze tot de ontdekking dat een oud landhuis, dat al jarenlang leeg staat, van eigenaar is gewisseld. Het luikt wel een spookhuis! Eenmaal op school aangekomen blijkt dat het huis van eigenaar is gewisseld naar de schrijver van spannende boeken, Wijnand Wezel. De schrijver blijkt zelf trouwens een ontzettende angstmuis te zijn, en schrikt van zo’n beetje alles. Hij heeft dus het vervallen huis De Valkenburcht ge-erft van een oom, maar aangezien het huis zo lang leeg heeft gestaan is het nauwelijks nog bewoonbaar. De muizinnen besluiten de schrijver te helpen, als ze daar in ruil een serie workshops voor krijgen. Dat vind de schrijver een prima idee, maar al snel gebeuren er vreemde dingen. Wezel is er van overtuigd: hij heeft een spookhuis in handen gekregen! Maar daar denken de Thea Sisters heel anders over. Spoken bestaan immers niet, een spookhuis is dus echt onmogelijk om te hebben. En dus gaan ze op onderzoek in het spookhuis tijdens het klussen en ontdekken heel bijzondere dingen! Het spookhuis is een leuk en grappig boek. Een schrijver van spannende verhalen die zelf overal van schrikt is natuurlijk al bijzonder. Maar een huis dat zo veel geheimen heeft en lijkt te spoken, dat is natuurlijk helemaal raar. Het verhaal is vlot geschreven, met leuke woordgrapjes en bijzondere lettertypes om bepaalde woorden kracht bij te zetten. De bijbehorende plaatjes geven het verhaal nog wat extra’s. Thea Sisters 12: Het Spookhuis, Thea Stilton De Wakkere Muis, augustus 2014, 128 pagina’s, paperback. Prijs: 6,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789085922704