Recensie: The perfect guy

Perfect Guy, The The Perfect Guy vertelt het verhaal over de liefdesgeschiedenis van de 35-jarige Leah. Op het moment dat wij haar leren kennen heeft ze twee jaar lang een relatie met de knappe en charmante Dave. Beiden hebben ze een drukke baan, maar staan ze toch anders in hun relatie. Leah voelt de tijd brengen en wil zo snel mogelijk beginnen aan het stichten van een gezinnetje. Haar vriend, Dave, ziet dat echter nog niet zitten en houdt de boot op dat vlak af. Na een drukke en stressvolle periode op haar werk is de maat bij Leah vol en beëindigt ze een relatie. Tijdens die spannende periode (overigens voor dat de relatie echt beëindigd is) ontmoet ze in een coffeeshop een buitengewoon attente man. Twee maanden na de breuk met haar vriend loopt ze nogmaals tegen het lijf van deze vreemdeling. Dit keer gaan ze verder dan het uitwisselen van een kopje ijskoffie, maar besluiten ze een keer af te spreken voor een romantische date. Van het een komt het ander, en voor ze het weten stelt Leah Carter voor aan haar ouders. Ook daar laat de beste man zich van zijn goede kant zien, maar schijn lijkt te bedriegen: Carter heeft een bijzonder duistere kant die voor iedereen in Leahs omgeving een gevaar vormt. The Perfect Guy is een onderhoudende thriller, maar heeft jammer genoeg te weinig in huis om verrassend of origineel te zijn. Het verhaal is netjes en gedegen verfilmd, maar weet op het gebied van spanning weinig teweeg te brengen. Ook de sexy elementen die in de film verweven zitten, staan een beetje verloren in het verhaal waardoor ze het effect een beetje missen. Een onderhoudende film is het echter wel, en voor als je een keer een spannende film wil zien kan hij wel geschikt zijn. The perfect guy, Sony Pictures Home Entertainment
Tijdsduur: 100 minuten, Thriller. Verkrijgbaar op: DVD en Blu-ray