Film recensie: The Grinch

In de wereld van Dr, Seuss lopen heel wat vreemde snuiters rond. Deze oude kinderboekenschrijver heeft over de hele wereld naam gemaakt met zijn bizarre schepsels, waar ook de Grinch toe behoort. De Grinch is een oude mopperkont, die zich heeft afgezonderd van de rest van het dorp van Who-ville. Dat gaat in principe goed, tot hij zich kwaad maakt over een terugkerend feest vol vrolijkheid: Kerstmis.

Klein hartje

De Grinch is echt iemand met een heel klein hartje, die weinig geeft om anderen. Samen met zijn stiekem-vrolijke hond Max smeed hij een plannetje om Kerstmis voor iedereen te verpesten. Hij zal zich namelijk verkleden als de Kerstman en alle cadeautjes stelen die ze allemaal hebben gekregen. Voor het zo ver is, moet er echter nog veel gebeuren. Hij moet een slee zien te regelen, een os en hij moet een manier bedenken waarop hij in 1 nacht alle huizen af kan… Daarvoor moet hij met de mensen in contact komen, met de lieve kleine Cindy-Lou Who die wat meer in hem losmaakt dan hij zelf wenselijk vind…

Humor

Meestal is het niet zo grappig als iemand heel erg mopperig en knorrig is, maar bij De Grinch is dat toch wel anders. De schattige vormgeving van de karakters en het dorpje waarin het verhaal zich afspeelt, maakt al dat je een goed gevoel hebt bij de film. De Grinch is bovendien niet heel erg handig of slim, waardoor het nodige anders loopt dan hij in eerste instantie hoopte. Genoeg avonturen dus voor een leuke, ontroerende en grappige film!

Lees hier wie de Nederlandse stemmen inspreken van de Grinch!

Ga direct naar The Grinch op BOL.com.

Recensie over The Grinch

Het duurt nog even voor het kerst is, maar ik kan wel vast op een briefje meegeven dat deze versie van The Grinch binnen de kortste keren tot een van de klassieke kerstfilms gaat behoren. Het verhaal is op een heel leuke en vrolijke manier in beeld gebracht, met elementen die je in een normale film niet voor elkaar zou krijgen. Het is een ontroerende en verrassende film, die je kunt blijven bekijken.

Titel: The Grinch
Uitgever: Universal Pictures
Tijdsduur: 110 minuten