Recensie: Teufel MusicStation

25507_94074[1]Muziek verdient een mooie plek in ieders leven. Of je nu houdt van klassieke muziek, pop, heavy metal of soul, door muziek krijgt je leven iets extra’s. In iedere ruimte zou dan ook een goed middel moeten zijn om muziek te kunnen luisteren. Dankzij de Teufel MusicStation ben je heel flexibel in waar je de radio neerzet. De MusicStation is namelijk een verticale radio, waar de luidsprekers al in verwerkt zitten. Nu is dat niet zo heel erg bijzonder, maar de Teufel MusicStation is daarnaast ook nog eens heel uitgebreid qua functionaliteit. Zo beschikt de MusicStation over radio, een cd-speler, een Usb-poort voor mp3’s, en over bluetooth 3.0 connectiviteit. Daar kun je dus echt elke kant mee op, je hebt geen excuus meer om ergens geen muziek te luisteren. Het enige dat je nodig hebt is een stroomaansluiting, hoewel je met een coax-aansluiting ook beter kunt genieten van muziek via de radio natuurlijk, maar die zou je ook kunnen streamen via je telefoon of tablet. Het geluidsniveau van de MusicStation is verbluffend. De radio heeft een heerlijke bas, die ook bij matige geluidsniveaus erg goed naar voren komt. Dat komt door de basspeaker die onder in. De radio zit verwerkt. De middentonen en hoge tonen komen via de speakers aan de voorkant en de zijkant op je af. Het enige nadeel is eigenlijk het formaat van de radio. De breedte van de radio is namelijk 52 centimeter breed, waardoor je hem niet zo maar ergens neer zet. Het leuke van de radio is dat hij er lekker eigenwijs uitziet. Je zet hem namelijk in een hoek neer, waardoor hij driehoekig oogt. Hij wordt bovendien geleverd met een wandsteun, zodat je de ruim vier kilo wegende radio ook aan de muur kunt ophangen. Daarbij ziet hij er een beetje uit als een digitale boekenplank, en is het toch wel verleidelijk om er iets op te zetten. Niet doen! Want bovenop de Teufel MusicStation zit de cd-speler. De schijfjes doe je er met de afbeelding van je af in. Even wennen, maar je hebt het zo onder de knie. Met de meegeleverde afstandsbediening kun je alle instellingen van de radio aanpassen, en kun je zonder problemen de radio bedienen. Alles werkt heel eenvoudig en intuïtief, we hebben geen enkele op- of aanmerkingen op dat vlak. Een handleiding was eigenlijk niet eens nodig geweest, hoewel enige instructies bij het ophangen van de radio (eerder voorzorgsmaatregelen) wel terecht zijn. De MusicStation is precies wat hij belooft: een muziekstation. 40 voorkeuzezenders voor de radio zijn er tamelijk veel, zeker nu er steeds meer mensen zijn die streamen via ADSL en glasvezel-internet. Daardoor zijn er ook steeds minder mensen die radiosignalen via de kabel in huis halen. Dat de mogelijkheid er echter wel is, is zeker aangenaam. Een antennekabeltje voor zenders uit de ether zit er wel bij. Helaas ondersteunt de radio geen DAB of DAB+. Dat je muziek kunt afspelen via bluetooth of een USB-stick is natuurlijk heel erg handig. Een eenvoudige app op je smartphone of tablet geeft je toegang tot onnoembaar veel streamingdiensten en radiozenders. De USB-aansluiting zit aan de rechterkant verstopt, achter een ietwat onhandig klepje. De muziek van deze radio is om door een ringetje te halen. Zeker in dit formaat levert hij topklasse geluid, zowel op een flink volume als op fluisterniveau. Nu is het aan jou om eens door je huis te lopen en te kijken of je plek hebt voor zo’n MusicStation! MusicStation, Teufel Prijs: 349 euro

Op zoek naar coole gadgets?