Recensie: Teufel Boomster

teufel boomster Dankzij de opkomst van de smartphones en tablets is er de laatste jaren ook een groeiende vraag naar manieren om muziek van deze apparaten beter te laten klinken. Want laten we wel wezen: uit die kleine speakertjes van je mobiele apparaat komt niet veel soeps! Naast een groot aantal pocket-size speakers komt Teufel met een bluetooth speaker van een heel ander kaliber: de Teufel Boomster. Geïnspireerd op de boomboxen van de jaren tachtig: grootse muziekprestaties om mee rond te lopen. Dat valt ook direct op aan de degelijke en robuuste handgreep, die je boven op de Boomster vind. Die voelt stevig en degelijk aan, alsof je de Boomster zonder problemen urenlang rond zou kunnen slingeren. Op eigen risico natuurlijk. Bovenop de Boomster vind je een aantal toetsen verwerkt in een touchscreen: om het volume te regelen, ‘m aan en uit te zetten, maar ook om over te schakelen tussen de functies. De Boomster kan namelijk niet alleen muziek streamen met de bluetooth 4.0-verbinding, maar ook via een normale koptelefoonaansluiting (handig voor je non-bluetooth mp3-speler), een USB-aansluiting en zelfs via de ether, via een radioverbinding. Via de USB-aansluiting kun je meteen je telefoon of tablet opladen. Handig! Die laatste lijkt overigens een beetje vergezocht. Op mij kwam het eerder over als een functie ‘omdat het kan’. De zenderinformatie wordt namelijk via een klein kabeltje uit de lucht geplukt. Dat geeft je al weinig mogelijkheden om te richten, maar vooral het opbergen van het kabeltje gaat alles behalve gemakkelijk. Je moet ‘m redelijk strak oprollen, in een uitsparing proppen en daarna dichtduwen met een rubber klepje. Maar: deze functie zul je waarschijnlijk weinig gebruiken. Waarom niet? Omdat je ‘m natuurlijk koopt voor de bluetooth-functies! En die werken als een trein. Met de ingebouwde accu kun je 10 uur vooruit, maar je kunt de Teufel Boomster ook aansluiten op het stroomnet of er gewone batterijen in stoppen. Waar je ook bent, je kunt altijd genieten van de muziek van Youtube of Spotify, of wat meer power zetten in het kijken van Netflix-films of series. Nadeeltje: de synchronsatiegeluiden van je mail, Facebook en Whatsapp komen natuurlijk dwars door je muziek heen… Het geluid zelf is fantastisch. Zeker als je ‘m vergelijkt met de kleinere bluetooth speakers geeft de Boomster een flinke bak geluid. Zet je ‘m echt hard, dan is het bijna oncomfortabel hard. Daarbij gaat ook de verhouding tussen de middentonen en de bas uit balans, waardoor je een scheller geluid krijgt. Op lagere niveaus is alles echter heel mooi op elkaar afgestemd, en heb je een schitterend vol geluid. Teufel Boomster Prijs: 299,95 euro Dit product bij: Teufel

Op zoek naar coole gadgets?