Recensie: Tasty Express, Sneh Roy

9789402600216[1]De laatste tijd zie je een bizarre verschuiving tussen online en offline. Waar je vroeger een website had bij een boek of een tijdschrift, gewoon ter ondersteuning, zie je nu een verschuiving van het internet naar de boekwinkel. Sommige bloggers hebben inmiddels zo’n schare fans achter zich geschaard dat ze boeken uitbrengen. Zo ook blogster Sneh Roy, foodblogger bij Food Republic. Zij laat met Tasty Express zien dat lekker en gezond koken helemaal niet zo veel tijd in beslag hoeft te nemen, en dat gezond bovendien niet betekend dat je op een taaie stengel bleekselderij hoeft te kauwen!

Wereldkeuken

In Tasty Express laat Sneh Roy op een schitterende manier zien (ze maakte zelf alle foto’s in dit fraaie kookboek) dat je met eenvoudige ingrediënten overheerlijke maaltijden op tafel zet. Daarbij laat Sneh zich inspireren door de hele wereldkeuken, met haar geboorteland india als belangrijkste bron van inspiratie. Dat levert vaak kruidige gerechten op, waarbij de geur alleen al je laat watertanden. Het is overigens niet alleen gezond wat de klok slaat in Tasty Express, want ook staan er genoeg guilty pleasures in omschreven.

Diversiteit

De hoofdstukindeling spreekt al tot de verbeelding. Van Cafésfeer naar He groene rijk, van De Moderne lunchbox naar Supperclub… en de Feestfabriek, natuurlijk! En daarmee maak je niet alleen je eigen ontbijtgranen, stevige groentesoep, salades met kikkererwten, platbrood met bietenblad en yoghurt, maar ook appelcrumble met chai, of een tiramisu met gemberkoekjes. Genoeg keuze voor ieder die zijn keuken eens wil uitbreiden met inspirerende fusion-kitchenrecepten!

Tasty Express, Sneh Roy
Aerial Media, paperback.
Prijs: 24,99 euro. ISBN: 9789402600216