Recensie: Sweet sixteen, Laura Omloop @wpguitgevers

sweet sixteen Laura Omloop deed in 2009 mee aan het Junior songfestival. Ze won niet, maar werd daarmee wel in een klap beroemd. Nu, zes jaar later, heeft Laura inmiddels vier succesvolle muziekalbums op haar naam staan en heeft ze – heel logisch – een flinke schare fans om zich heen verzameld. Jonge fans, uiteraard, die vol vragen zitten. En die bovendien met haar zijn opgegroeid – het is een band die niet snel zal vergaan. Het is ook niet niks, zo’n jonge en super beroemde ster. Dat hadden ze zo maar zelf kunnen zijn! Jammer genoeg heeft Laura Omloop niet alle tijd om die vragen stuk voor stuk te beantwoorden. Daarom doet ze dat in dit vrolijk vormgegeven boek: Sweet Sixteen geeft antwoord op al die vragen. Zo lees je in Sweet Sixteen of Laura ooit wil trouwen en kindjes wil, of ze leuke grootouders heeft, wat haar toekomstplannen zijn, wat ze het liefst eet, of ze veel slaapt, waar Laura Omloop het liefst naar op vakantie gaat, en nog veel, veel meer. Sommige vragen worden heel uitgebreid beantwoord, andere vragen juist kort maar krachtig. De vormgeving van Sweet Sixteen is los, vlot en speels, en is doorspekt met leuke foto’s uit Laura’s leven, maar ook foto’s die door een fotograaf zijn gemaakt in de studio. Een geweldig boek voor de echte fans van Laura, die naast haar albums ook meer willen weten over Laura zelf. Sweet Sixteen is een geweldig leuk en mooi boek voor iedereen die meer wil weten over Laura, maar ook voor iedereen die benieuwd is hoe het is om te leven als een echte popster. Het is erg leuk om te lezen dat er veel vragen worden beantwoord, en dat de vragen ook heel erg divers zijn. Het is uiteindelijk veel meer dan een vriendenboekje geworden, in Sweet Sixteen ontdek je wie het meisje is achter de popster.

Sweet sixteen, Laura Omloop WPG, 128 pagina’s, paperback. Prijs: 17,99 euro. Leeftijd: vanaf 14 jaar. ISBN: 9789002258909