Recensie: Superseks in 10 stappen, Goedele Liekens

Superseks in 10 stappen

Seks is een heel belangrijk in een relatie. Het schept een bijzondere band die op zijn geheel eigen wijze heel intiem en intens is. Toch kan het altijd beter en zijn er ook genoeg manieren waarop je die seksuele uitspattingen een flink stuk kunt verbeteren. Bij veel van ons nuchtere Nederlanders en Vlamingen is er namelijk een groot stuk schaamte die een vrije seksuele opvatting in de weg staat. Goedele Liekens laat je stap voor stap zien hoe je kunt werken naar superseks in 10 stappen.

Die stappen zijn in dit geval tien verschillende hoofdstukken, waarbij de laatste drie eigenlijk extraatjes zijn om jullie seksuele ervaringen te verbeteren, zoals het gebruik van accessoires, nieuwe technieken die je kunt gebruiken en een uitgebreid overzicht aan verschillende soorten orgasmes (langzaam en traag, voor hem en voor haar) en hoe je ze zou kunnen opwekken. Ieder hoofdstuk heeft zijn eigen onderwerp, waarbij het wel belangrijk is om te weten dat dit boek geschreven is voor vrouwen. Dat is Goedele – als vrouw zijnde – natuurlijk op het lijf geschreven.

In de eerste drie hoofdstukken leer je kijken naar jezelf, en ga je op zoek naar je eigen lichaam, wat je zelf fijn vind en hoe je naar je zelf kijkt. daarbij ga je met verschillende oefeningen aan de slag om naar jezelf te kijken, je eigen positieve punten te vinden en te luisteren naar jouw eigen lichaam, alsook te genieten van het moment waarop je leeft. Daarna is je relatie aan de beurt – goede seks komt namelijk voort uit een fijne relatie, met wederzijds respect, aandacht en liefde.

Pas vanaf het vierde hoofdstuk ga je aan de slag met jouw lichaam – en dat van je partner, zowel los van elkaar als samen. In de hoofdstukken vijf tot en met zeven ga je met elkaar aan de slag om elkaar op te warmen, vertelt Goedele over verschillende manieren om ook zonder penetratie spannende momenten te beleven en komt natuurlijk de echte seks aan bod.

Superseks in 10 stappen is een vrolijk en openhartig geschreven boek. Het zijn geen lange stukken tekst die je moet doorlezen, maar bestaat voornamelijk uit korte tips en suggesties, weetjes en oefeningen. Die worden aangevuld met sfeervolle en stijlvolle foto’s, die op zijn hoogst een tikje suggestief zijn. Een prima boek om je zelfbeeld wat op te vijzelen en jullie seksleven wat nieuwe impulsen te geven – het staat vol leuke ideetjes om uit te proberen! En daar gaat het uiteindelijk om natuurlijk, lekker samen aan de slag om jezelf en je partner weer opnieuw te ontdekken.

Superseks in 10 stappen, Goedele Liekens
Carrera, 190 pagina’s, paperback.
Prijs: 22,50 euro. ISBN: 9789048828265