Recensie: Sphero Ultimate Lightning McQueen

Sphero Ultimate Lightning McQueen

Ben jij al helemaal klaar voor Cars 3? Daarin maakt Bliksem McQueen zijn heuse comeback als mega-state-of-the-art racewagen. In de film, maar ook in het echt! Want Sphero, bekend van de educatieve Sphero-bal en natuurlijk de super cute StarWars BB-8, heeft flink gewerkt aan een robotversie van deze stoere racewagen. En hier is hij dan: flitsender en meer high-tech dan ooit: Sphero Ultimate Lightning McQueen!

Tablet

Je krijgt bij de Sphero Ultimate Lightning McQueen trouwens geen afstandsbediening. Nee, die heb je zelf al in huis: je smartphone of tablet. Daarmee kun je heel eenvoudig de auto besturen en laten doen wat jij graag wilt. Bliksem zelf doet maar wat graag mee: zijn ogen (de voorruit) is namelijk een display en verandert de hele tijd door. Deze elektronische variant is minstens zo hyper en enthousiast als de Bliksem uit Cars! Leuk detail: tijdens het spelen verdien je allerlei extraatjes, zoals meer functies voor de app, zinnetjes en trucs.

Net echt

Wat er zo gaaf is aan de Ultimate Lightning McQueen? Dat hij zo puntgaaf is afgewerkt. Er is ongelofelijk veel aandacht gestoken in het uitwerken van alle details: niets ziet er gehaast of gekunsteld uit. Het lijkt echt alsof hij zo uit de film komt rijden. Dat wordt nog eens afgemaakt door de bewegende ogen én de bewegende mond. Die is echt bizar. Dat een robot zijn mond open en dicht kan doen zie je wel vaker, maar de bumper van deze auto is gemaakt van een soort rubber, dat net zo shiny is als het plastic. En daardoor bewegen zijn lippen op een heel natuurlijke manier! Heel gaaf.

Interactief

Nog een pluspunt: ze hebben de stemacteur van de film, Owen Wilson, achter de microfoon gekregen. Hij spreekt dus alle zinnetjes en opmerkingen in die je te horen krijgt. Bereid je dus maar voor op een bijdehante auto! En eentje die overal op reageert. Hij is zelfs een beetje schrik-achtig. Raak je hem aan de zijkant aan, dan maakt hij een soort sprongetje door aan die kant de wielbasis te verhogen. Een techniek die ook tijdens het rijden wordt gebruikt, waardoor de hele auto wat soepeler lijkt te bewegen over de grond. Door de gevoeligheid van de auto kun je er ook mee spelen zonder dat je de app hoeft te gebruiken. Let wel: de accu gaat ongeveer 40 minuten mee, voor je hem ca. 2 uur moet opladen.

Conclusie over Ultimate Lightning McQueen

Stoerder dan dit worden bestuurbare auto’s niet. Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen. Een feest om mee te rijden, hoewel de draaicirkel misschien wat kleiner is. De bijbehorende app is ontzettend uitgebreid en veelzijdig. De auto beweegt heel natuurlijk, net als in de film, en de kenmerkende opmerkingen en zinnen mogen ook niet ontbreken. Had ik al gezegd dat Bliksem er echt heel gaaf uit ziet?
Door: CooleSuggesties
Score: Ultimate Lightning McQueen krijgt 10 van de 10 punten.

Ultimate Lightning McQueen, Sphero