Recensie: Slim koken, Merlien Welzijn

slim koken 9789045207971Het boek Slim koken richt zich helemaal op het gezinsleven. Het boek bevat ontzettend veel basisrecepten die je voor minder dan vijf euro per gerecht voor vier personen kunt bereiden. Daarvoor neemt de schrijfster, Merlien Welzijn, je mee op een ontdekkingsreis door je eigen keuken. Daarin noemt ze wat je allemaal nodig hebt om eenvoudig en efficiënt te kunnen koken. Alle keukenbenodigdheden staan erin vermeld, maar ook bepaalde basisingrediënten die in je keukenkastje zouden moeten staan. Bijzonder is wel te melden dat er een aantal exotische smaakmakers aangeraden worden. Zo gebruikt ze bijvoorbeeld Himalayazout en worden er ook relatief dure ingrediënten als zoete aardappel en verse gember gebruikt. De gerechten in Slim koken zelf zijn ingedeeld in verschillende categorieën. Zo vind je er niet alleen recepten met vlees en kip, maar ook met vis, vegetarisch, bijgerechten en soep. De bespaartips van onze schrijfster beperken zich echter niet alleen tot de keuken. Ze gaat veel verder, in het hoofdstukje besparen kent ze geen limiet en neemt ze het hele huishouden onder de loep, van het kopen van scheermesjes tot de inboedel en de manier waarop je naar je werk reist. Veel van deze tips komen in het begin wat belerend over, maar worden al snel toegelicht met persoonlijke ervaringen. Voor Merlien hebben ze dus geholpen Ella en wie weet heb ook jij er baat bij. Slim koken is een kleurrijk kookboekje vol praktische budgettips. Waarschijnlijk hebben veel huishoudens een goede steun aan dit boekje in de steeds duurder wordende maatschappij, en houden ze geld over voor andere leuke dingen! Slim koken, Merlien Welzijn Karakter koken, 151 pagina’s, paperback. Prijs: 12,95 euro. ISBN: 9789045207971