Recensie: Slaapklets! Dag en nachtboek, Michal Janssen

Slaapklets dag en nachtboek

Slaapklets is een dag-en nachtboek, waarmee je voor het slapen gaan op een leuke manier even terugkijkt op de dag. Waar Kletsboek vooral bestond uit een grote hoeveelheid leuke en verrassende vragen waar je antwoord op moet geven, werkt Slaapklets! meer als een dagboek.

Op iedere pagina van het boek maak je korte aantekeningen en notities over wat je die dag hebt gedaan, en hoe je hem hebt beleeft. Wat was leuk, wat was stom? Was het een sportieve dag, of heb je een lekkere snoepdag gehad? Onderaan iedere pagina staat wel weer een originele opdracht, waar kinderen even langer bij moeten stilstaan. Deze variëren van ademhalingsoefeningen tot grappige vragen. Met het boekje slaapklets kun je in ieder geval de dag op een leuke manier afsluiten, en vast uitkijken naar de dag die komen gaat!

Slaapklets is inmiddels het vierde boek uit de serie Kletsboeken! Juli 2010 verscheen van Michal Janssen het boek Kletsboek! (lees ook onze recensie over Kletsboek!) Slaapklets kent dezelfde vormgeving, en dezelfde schrijfstijl als de eerdere boeken. Lekker speels, makkelijk geschreven, en leuk om te lezen. De grappige tekeningetjes en vrolijke illustraties maken het plezierig voor je kind om aan mee te werken of zelf in te vullen. Een superleuk boek, en ideaal om als routine in te lassen!

Slaapklets! Dag en nachtboek, Michal Janssen
Gezinnig, maart 2012, 112 pagina’s, hardcover.
Prijs: 12,95 euro. Leeftijd: vanaf 4 jaar. ISBN: 9789081477970