Recensie: Single supermom, Eva Yoo Ri

Tegenwoordig zijn er heel wat alleenstaande ouders. Door verschillende oorzaken, uiteraard. Soms is het zo dat je door het overlijden van je partner alleenstaand bent, maar scheiden is ook een heel grote oorzaak van het alleen-ouder zijn. Maar hoe red je het in je eentje, als vrouw zijnde? In Single Supermom geeft de single supermom Eva Yoo Ri heel veel informatie op diverse punten, waardoor jij het allemaal voor elkaar kunt krijgen als alleenstaande moeder. Denk daarbij aan zaken als kinderopvang, financiën, kinderen en geld, jij en geld, en natuurlijk zaken als lust en liefde, je relatie met je ex, de rouw om je overleden partner. Tussen de bedrijven door lees je bovendien hoe andere single moms het voor elkaar krijgen. Succesvolle single moms, wel te verstaan, zoals schrijfster Suzanne Buijs, actrice Jetty Mathurin en oplichtster Neelie Kroes. Het boek Single Supermom is leuk en vlot geschreven. Niet alleen de negatieve kanten van het alleen-moederschap worden belicht, maar ook de positieven kanten worden uitgebreid belicht. En natuurlijk hoe je die negatieve punten kunt ombuigen naar positieve of kunt ontlopen. Door ene vele praktijkverhalen blijkt dat je niet de enige bent. En zelfs heel wat bekende Nederlanders hebt die in eenzelfde situatie staan. Uit dit boek blijkt dat je overal mee kunt omgaan, als je maar weet hoe. Je eigen lot bepaal je zelf! Single Supermom, Auteur Kosmos uitgevers, maart 2014, 176 pagina’s, paperback. Prijs: 19,95 euro. ISBN: 9789021556192